Evropski izdavači traže ponovno razmatranje pravila o privatnosti

Evropski izdavači traže ponovno razmatranje pravila o privatnosti

Evropski izdavači traže ponovno razmatranje pravila o privatnosti

Više od dvadeset evropskih novinskih izdavača traže od evropskih zakonodavaca da ponovo razmotre predložene promjene zakona o privatnosti koji bi im ograničio mogućnosti zarade putem digitalnog marketinga.
 
Prema promjenama koje je predložila Evropska komisija, korisnici interneta bi izbor da li prihvataju prikupljanje podataka o njima putem tzv. kolačića imali samo jednom, za sve web sajtove, čime bi bilo ukinuto pojavljivanje tog pitanja svaki put kada korisnik posjeti bilo koji web sajt.
 
No, izdavači smatraju da bi takva promjena korisnike navela da bilo kakvo prikupljanje podataka odbiju, što bi izdavačke kuće ostavilo sa manje podataka o čitateljima i, samim tim, manjom zaradom od reklama, a internet gigante poput Facebooka, Google-a i Applea dovelo u nadmoćan položaj kao jedine koji mogu prikupljati i koristiti podatke o internet korisnicima. 
 
Skupina novinskih izdavača, među kojima su i Financial Times, Guardian, Le Monde, Spiegel, Telegraph i Daily Mail, uputila je pismo Evropskoj komisiji, u kojem se kaže: "Budući da je 90% digitalne aktivnosti korisnika u rukama samo četiri kompanije - Google, Apple, Microsoft i Mozilla - ovaj prijedlog bi mogao pogošati asimetriju moći između izdavača i ovih globalnih digitalnih kapija. Trenutni prijedlog ePrivacy će rezultirati time da će podaci evropskih korisnika digitalnih usluga biti koncentrisani u rukama nekoliko globalnih kompanija, što će značiti da su građani zapravo manje zaštićeni, a ovim kompanijama će dati još više moći nad ličnim podacima Evropljana".
 
Prijedlog Evropske komisije bi web sajtovima ostavio mogućnost da kod korisnika "lobiraju" da odu u svoje postavke i dodaju ih na listu sajtova kojima dopuštaju prikupljanje podataka o sebi, no izdaači smatraju da bi to u praksi bilo veoma teško izvesti.
 
“Praksa prikazivanja relevatnih reklama korisnika sada je već ustaljena norma u oglašivačkoj industriji i neophodna je da bi se novinski izdavači mogli takmičiti sa Googleom i Facebookom koji već kontrolišu 20% globalnih prihoda od oglašavanja. Ukoliko prijedlog promjena zakona izdavačima onemogući da našim čitaocima prikazujemo ciljane reklame, naša sposobnost takmičenja za prihode od digitalnog oglašavanja će biti ugrožena, što će dalje ugroziti našu mogućnost da investiramo u kvalitetno novinarstvo širom Evrope", zaključuje se u pismu.