Istraživanje: kako mladi pristupaju vijestima

Mladi ne žele plaćati za vijesti

Istraživanje: kako mladi pristupaju vijestima

Istraživanje provedeno u SAD-u pokazuje da mladi smatraju da je pristup vijestima njihovo "građansko pravo".

Istraživanje koje je proveo američki Media Insight Project pokazuje kakve su navike mladih Amerikanaca kada se radi o pristupu tehnologijama i medijima. Većina ih vijesti ne traži aktivno ali ih dobijaju na društvenim mrežama: samo 47% ispitanika smatra praćenje vijesti bitnim razlogom korištenja Facebooka, ali čak 88% priznaje da na Facebooku dolaze do vijesti. 83% vijesti barem povremeno pronalazi na YouTube-u, 50% na Instagramu, 36% na Pinterestu i 33% na Twitteru. Unatoč popularnosti među starijom publikom, samo 13% mladih koji su učestvovali u istraživanju koristi Twitter kao dnevni izvor vijesti.

Kada se radi o različitim vrstama vijesti, istraživanje je pokazalo da 75% ispitanika vijesti iz lifestyle rubrike, poput mode i slavnih ličnosti, traži na društvenim mrežama, dok se za ozbiljnije teme, poput vijesti o ekonomiji i izvještavanje o kriminalu, okreću originalnim izvorima vijesti, a ne pretraživanju društvenih meža. 

Oko 40% ispitanika sami plaćaju pretplate na digitalne servise kao što su aplikacije, digitalni magazini, digitalna izdanja novina ili plaćeni email bilteni. Kada se tome dodaju korištenje pretplata koje plaća neko drugi, ukupni broj korisnika plaćenih online servisa prelazi 50%. Ipak, intervjui provedeni u okviru istražvanja pokazuju da neki mladi smatraju da je pristup vijestima njihovo "građansko pravo" i da ga se ne bi trebalo naplaćivati.

Istraživanje je provedeno telefonom početkom 2015. i obuhvatilo je 1046 učesnika od 18 do 34 godine.

Izvor: Nieman Journalism Lab, Politico, Journalist's Resource