Kako vam QR kodovi mogu pomoći u povećanju broja posjeta?

Kako vam QR kodovi mogu pomoći u povećanju broja posjeta?

Primjeri medijskih organizacija koje uspješno koriste QR kodove za povećanje broja posjeta svojim web portalima.

Quick Response (QR) kodovi su sve prisutniji – podaci kompanije comScore pokazuje da je samo u mjesecu junu u SAD-u skenirano 14 miliona ovih kodova, od čega pola čine kodovi u novinama i časopisima. Medijske organizacije eksperimentiraju sa načinima korištenja QR kodova za povećanje prometa na svojim web sajtovima, vodeći čitatelje od štampanog do web izdanja. Iako postoji nekoliko vrsta kodova koji se mogu skenirati mobilnim telefonima (Microsoft tags, AT&T kodovi i slično), QR kodovi su se pokazali kao najjednostavniji za korištenje, a članovi redakcije ih jednostavno mogu kreirati sami.

Regina McCombs, novinarka portala PoynterOnline, razgovarala je sa predstavnicima šest novinskih organizacija o tome kako njihove kuće koriste QR kodove i koje su se prakse i smjernice pokazale kao najuspješnije.

 

Osigurajte funkcionalnost

Ako ste ljude već uspjeli dovoljno zainteresirati da izvade mobilni telefon i skeniraju kod koji im nudite, potrudite se da on zaista i radi. Kod bi trebao voditi na stranice koje su dobro prilagođene prikazivanju na mobilnim uređajima – izbjegavajte teške stranice opterećene flash sadržajima ili pretrpane web sajtove koje je frustrirajuće pokušavati pregledati na telefonskom ekranu.

Dajte informacije o tome kako koristiti kod. Urednik Sun-Sentinel-a preporučuje da se uz kodove daju osnovna uputstva za njegovo korištenje, da njihova veličina ne bude manja od 2x2cm, te da ih se u štampi ne postavlja blizu ruba unutrašnjeg ruba stranice, jer ih to čini „izluđujuće teškim za skeniranje“. Sun-Sentinel uz kod daje i standardni URL, za one koji kod ne mogu skenirati.

Koristite skraćene linkove unutar koda, jednostavniji kodovi se lakše skeniraju.

Kontrolišite kvalitet. Ovo se može činiti očiglednim, ali je potrebno zapamtiti: nakon kreiranja, testirajte kodove na mobitelima i provjerite da svi linkovi rade.

 

Pažljivo birajte sadržaj

Svi urednici novina s kojima je McCombs razgovarala potvrdili su da je bitno da QR vodi čitatelja na određeni sadržaj koji mu je iz nekog razloga koristan ili zanimljiv: foto galeriju, aplikaciju, Facebook stranicu ili interaktivnu stranicu. „Važno je da čitatelja pozivate da pristupi nečemu tačno određenom, što ne može dobiti iz štampanog izdanja“, kaže urednica Washington Posta.

Većina novina je najviše uspjeha imala sa QR kodovima koji vode na foto galerije ili video, te sadržajima koji korisnicima dopuštaju da sami dodaju neke informacije. Washington Post je nedavno kodove počeo koristiti da čitateljima omogući da dijele članke sa svojim prijateljima online. Shvativši da nedjeljno štampano izdanje često ima neke od najboljih članaka i dugih formi, Post je počeo ispod „potencijalnih popularnih priča“ postavljati QR kodove putem kojih čitatelji te članke mogu podijeliti na Facebooku.

Sun-Sentinel je imao uspjeha sa QR kodom koji vodi na njihovu stranicu vremenske prognoze, te sa kodovima koji vode na tematske blogove. Palm Beach Post-ov najuspješniji QR eksperiment je bio link na interaktivni kviz gdje su čitatelji mogli odgovarati na pitanja iz standardiziranih testova za osnovnoškolce.

QR kodovi su efektan način promocije iPhone i Android aplikacija za mobitele i mobilnih sajtova novina. Za čitatelje Vancouver Sun-a zanimljivim su se pokazale različite baze podataka – npr. fatabase, koja pokazuje koliko masnoća ima u pojedinim jelima u restoranima na području grada, te izuzetno posjećena baza podataka plata u javnom sektoru, obje reklamirane putem QR kodova u štampanom izdanju Sun-a.

Podijelite iskustvo

Korištenje QR kodova je potencijalan izvor prihoda za vašu publikaciju. Mnogi oglašivači eksperimentiraju sa QR-om, te bi im moglo biti zanimljivo ako imate ljude koji ih već znaju kreirati i objasniti njihovo korištenje čitaocima.

Cijeli članak pod nazivom „How 6 news organizations are using QR codes to drive traffic to news content“ (Regina McCombs) pročitajte ovdje.