Dosije ‘Korupcija u medijima’

Publikacija

Dosije ‘Korupcija u medijima’

Šokantni nalazi “Izveštaja o pritiscima i kontroli medija u Srbiji“, koji je objavio Savet za borbu protiv korupcije Vlade Republike Srbije, javno su predstavljeni još krajem septembra 2011, ali je usledio gotovo pa potpuni medijski tajac – nekoliko medija je izvestilo tek o postojanju izveštaja, ali se debata nije razvila. (Podsetimo da je Media.ba povodom izveštaja objavio intervju sa profesorkom Snježanom Milivojević).

Nakon dva meseca od objavljivanja izveštaja, prva opsežnija reakcija jednog medija je Dosije o korupciji u medijima objavljen u beogradskom nedeljniku ’Vreme’ (broj 1091 od 01.12.2011.).

U uvodniku Dosijea, Tamara Skrozza navodi glavne nalaze Izveštaja. Ljiljana Smajlović, predsednica Udruženja novinara Srbije, u tekstu ’Strogo kontrolisani mediji’ komentariše: „Naše medijske gazde, u zajedničkom poduhvatu sa Vladom Srbije, uspešno su pretvorile Vericu Barać [predsednica Saveta za borbu protiv korupcije, prim.red.] u ženu koja ne postoji, a da mi ni glasa od sebe nismo dali. Jesmo li zaista naučili nešto iz devedesetih?”. U svom komentaru predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Vukašin Obradović objašnjava kako je vlast uspela u kontroli medija i priželjkuje da nalazi izveštaja nisu tačni.


Dragan Bujošević, glavni urednik dnevnog lista ’Politika’ u komentaru ’Nisam kontrolisan, što i vama želim’ opovrgava neke tvrdnje izveštaja i objašnjava kako njegov list nije pod političkim pritiscima, počev od toga da je već prva rečenica izveštaja „koliko velika laž, toliko i veliki bezbrazluk". Aleksandar Tijanić, direktor javnog servisa, odgovara na navode izveštaja koji se tiču njegove medijske kuće, dok Veselin Simonović u komentaru ’Hajka na ozbiljnu industriju’ nastupa ne kao glavni urednik dnevnog lista „Blic“ jer se kao takav ne oseća prozvan, već kao predsednik UO Asocijacije medija (poslovnog udruženja izdavača) obrazlaže zašto je izveštaj Saveta „loš pokušaj istraživačkog novinarstva, u kome ima tačnih, polutačnih ali i netačnih i proizvoljnih zaključaka“.

U nastavku Dosijea – Korupcija o medijima (Vreme br. 1092 od 08.12.2011) pišu Dragoljub Žarković, glavni urednik nedeljnika ’Vreme’, koji, između ostalog, konstatuje da je izveštaj imao malo odjeka u javnosti jer je bio „površan i generalno neprijateljski prema medijima“, te Darko Broćić, izvršni direktor AGB Nielsen Media Research (’Da li je kontrola potpuna’).

Linkovi: