Meta će zahtijevati od političkih oglašivača da označe korištenje umjetne inteligencije

Meta će zahtijevati od političkih oglašivača da označe digitalno izmijenjen sadržaj

Meta će zahtijevati od političkih oglašivača da označe korištenje umjetne inteligencije

Nova pravila Mete važit će od početka 2024. godina i bit će obavezna za sve političke oglašivače širom svijeta.

Foto: Pixabay

Kompanija Meta u čijem vlasništvu su Facebook i Instagram najavila je da će od januara naredne godine politički oglašivači širom svijeta biti dužni označiti bilo kakvu upotrebu digitalnog kreiranja ili mijenjanja sadržaja, uključujući upotrebu AI umjetne inteligencije u svojim oglasima.

Iz Mete navode da je ova odluka donosena kako bi se korisnicima društvenih mreža pomoglo da razumiju kada se AI ili digitalne metode koriste u političkim ili društvenim oglasima.

Politički oglašivači će, prema novim pravilima, biti dužni označiti svaki sadržaj, uključujući fotografije i video zapise, koji je digitalno izmijenjen a koji se odnosi na politiku, izbore ili društvena pitanja. Sadržaj je potrebno označiti u slučajevima kada se predstavlja osoba koja govori ili čini nešto što nije rekla ili učinila, ili prikazuje osobe koje ne postoje i događaje koji se nisu desili. Također, potrebno je označiti i sadržaje koji mijenjaju sliku stvarnog događaja koji se desio ili prikazuju događaj koji se navodno dogodio.

Ovakvi oglasi, kako se navodi, moraju biti označi prije nego budu objavljeni uživo na Facebooku i Instagramu. BBC piše da iako ova kompanija već ima pravila o korištenju deepfakea, ovakva odluka predstavlja korak naprijed u borbi protiv obmanjujućeg sadržaja. Kako je navedeno, manje upotrebe AI koje su beznačajne ili nebitne za neku tvrdnju ili problem koji bude naveden u oglasu, kao što su smanjivanje fotografija ili korekcije boja, neće podlijegati novim pravilima.

CNN piše da je ova odluka Mete uslijedila nakon što je iz te kompanije najavila da će ograničiti političke oglašivače u korištenju oglašivačkih alata Mete koji mogu generisati pozadine, sugerisati marketinški tekst ili ponuditi muziku za prateće video zapise. Sličan potez je, kako piše CNN, preduzela i kompanija Microsoft iz koje su najavili alat koji će od proljeća biti besplatan za sve političke kompanije, a koji može staviti “watermark” kako bi se označio autentičan sadržaj. BBC navodi da će društvena mreža Threads slijediti ista pravila kao Instagram, a slične odluke najavio je i Google, dok TikTok ne dozvoljava nikakva politička oglašavanja.

Prema pisanju CNN-a, mnogi predstavnici civilnog sektora i kretora politika ukazuju na potencijalne rizike za demokratiju zbog puštanja sadržaja generisanog umjetnom inteligencijom u politički diskurs, uključujući porast broja dezinformacija. Također je naglašeno da je riječ o rijetkom potezu Mete s obzirom na to da je ova kompanija ranije dopuštala političarima da u svojim predizbornim oglasima iznose neistine.

Ukoliko se oglašivači ne budu pridržavali novih pravila, iz Mete ističu da će odbijati oglase i ukoliko se oni budu ponavljali, mogu uslijeti kazne za oglašivače.

“Podijelit ćemo dodatne pojedinosti o određenom procesu kroz koji će oglašivači proći tokom procesa izrade oglasa”, naveli su.

Iz Mete je navedeno da će uklanjati sadržaj koji krši njihova pravila bez obzira na to je li ga stvorila umjetna inteligencija ili osoba. Moderiranje političkih oglasa na platformama Mete će raditi tim osoba i AI alata za provjeru činjenica.

“Naši nezavisni partneri za provjeru činjenica pregledaju i ocjenjuju virusne dezinformacije i ne dopuštamo prikazivanje oglasa ako je ocijenjen kao lažan, izmijenjen, djelomično lažan ili nedostaje kontekst”, istakli su iz Mete.

U 2024. očekuju se izbori u Bosni i Hercegovini, ali i Sjedinjenim Američkim Državama, Velikoj Britaniji, Rusiji, Južnoafičkoj Republici i drugim zemljama širom svijeta.

Izvor: Meta, BBC, CNN

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.