Transparentnost finansiranja medija

Transparentnost finansiranja medija

Transparentnost finansiranja medija

Projekat “Transparentnost finansiranja medija: razvoj kriterija za finansiranje medija i oglašavanje javnog sektora” je organiziran u partnerstvu s Centrom za razvoj medija i analize i u saradnji s The Dutch Journalism Fondom i Agencijom za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije
 
Fokusiran je na razvoj učinkovitih mehanizama za jačanje transparentnosti i uspostavu legitimnih kriterija u oblasti finansiranja medija kako bi se smanjila mogućnost za instrumentalizaciju javnih sredstava i time uklonili finansijski i politički pritisci na medije. Cilj projekta je kroz analitičke izvještaje, istraživačke priče, edukativne članke i promotivne kampanje prikupiti i prenijeti relevantne podatke o finasiranju medija, te kroz konsultativne sastanke uključiti u dijalog predstavnike državnih institucija, medija, nevladinih organizacija, kao i medijske i ekonomske eksperte i analitičare. Plan projekta je da podrži i doprinese implementaciji Stretegije za borbu protiv korupcije u BiH 2015-2019 i Akcijskog plana za implementaciju Strategije za borbu protiv korupcije 2015-2019. 
 
Projekat finansira vlada Kraljevine Nizozemske kroz Matra program.
 
 
 
 
Kako se vlast reklamira: Općine troše stotine hiljada maraka na medije

Osam općina obuhvaćenih Žurnalovim istraživanjem nemaju jasno definisane kriterije za izbor medija u kojima će se oglašavati.

Online portali u BiH: Vjerodostojnost na kušnji

Netransparentnost vlasništva i uredništva online portala prepreka je profesionalizmu, dok portali „niču kao gljive poslije kiše“.

(Ne)transparentan rad: Od 74 javna medija samo dva su podnijeli svoje finansijske izvještaje

Od 2011-2016. godine samo dva javna medija su dostavili sve svoje izvještaje RAK-u.

Republika Srpska: Milioni podijeljeni javnim i privatnim medijima, bez kriterija i efekta

Iz Gradske uprave Banjaluka nismo dobili odgovore na pitanja na koji način su dodijeljeni ugovori za finansiranje pojedinih medija, da li je raspisan javni poziv ili su ugovori dodjeljivani direktnim sporazumima i da li su ugovori objavljeni u službenim glasnicima.

Između kontrole i nestanka

Ukoliko neki medij propituje rad političara direktno je napao i „ruku koja ga hrani“ zbog sprege političkih uticaja kroz oglašavanje.