Što je sljedeće u online novinarstvu?

Što je sljedeće u online novinarstvu?

Konferencija Asocijacije online medija (Online News Association - ONA) 2010. nastavila je raspravu o tome kako tehnologija oblikuje budućnost novinarstva u online medijskom prostoru koje se neprestano razvija. Događaj je održan u glavnom gradu SAD-a Washingtonu između 28. i 30. oktobra 2010. godine.

Osnovana 1999. godine, ONA sada ima više od 1.600 profesionalnih članova iz SAD i svijeta koji rade na prikupljanju, proizvodnji i distribuciji vijesti na Internetu.

Prva godišnja konferencija ove asocijacije održana je 2004. godine, a od tada je postala vrhunska globalna arena koja okuplja angažirane digitalne novinare, multimedijalne producente, urednike sadržaja, tehnološke stručnjake, programere, dizajnere, urednike i medijske menadžere koji dolaze sa velikih medijskih tržišta, iz neovisnih web sajtova i vodećih akademskih institucija.

I ove godine na stotine učesnika iz cijelog svijeta okupilo se da se upoznaju i nauče o najnovijim softverskim i hardverskim alatima za upravljanje sadržajem, kao i o platformama za pretraživanje i distribuciju, kako bi razmotrili napredak i izazove u industriji i razmijenili primere najbolje prakse.

Konferencija se sastojala od dugog niza intenzivnih tematskih sesija na kojima su  prestižni govornici razmatrali trenutno stanje u svim aspektima online novinarstva.

 

API-ji i socijalne mreže: Revolucija u distribuciji vijesti

Prvi dan počeo je predstavljanjem najnovijih trendova sa tehnološke strane kolaborativnog novinarstva. “Dijeljenje sadržaja putem API-ja“ je bio naziv panela s Delyn Simons, direktoricom platformskih strategija sajta Mashery.com, koji je vodeći provajder prilagođenih platformi preko kojih mediji trećoj strani mogu omogućiti da njihov sadržaj ponovo koriste i prezentiraju na mnoštvo novih načina, čime povećavaju vidljivost i broj korisnika.

Delyn je navela primjere medijskih organizacija koje koriste Mashery-eve usluge, kao što su New York Times, USA Today i posebice Guardian, koji je upravo lansirao svoj “Open Platform Webfeed”. Prijavom s ličnom API šifrom bilo ko može pristupiti informacijama ovog britanskog dnevnika, organizirati ih, ali i kombinirati s vlastitim informacijama kako bi se stvorili originalni online proizvodi za vlastitu web platformu ili Guardian-ov web sajt.

Na pralelnoj sesiji “Promišljanje online komentiranja“, koju je moderirala Alicia Shepard, ombudsmanka na NPR.org (američki Nacionalni javni radio, prim.prev.), diskutovalo se o redakcijskim politikama angažiranja korisnika. Ista tema, ali više s tehničkog stanovišta, bila je tretirana i na panelu “Pripovijedanje u društvenim medijima“, gdje je Zach Seward, urednik društvenih medija na WSJ.com (Wall Street Journal), otkrio tajne uspješnog korištenja Twitter-a i Facebook-a u izvještavanju.

"Jedan od prvih koraka je da utvrdimo kakva je potencijalna zajednica ili publika. Obično je to jednostavan posao, pri čemu pitam novinare o grupama i već postojećim zajednicama okupljenim oko tema koje pokrivaju", kaže Zachs i nastavlja: "Zatim treba ustanoviti kako doprijeti do te zajednice ili postati njenim dijelom. To ne znači da morate imati Facebook, Twitter ili Digg profil za svaki projekat ili svakog novinara".

Zachs je predstavio konkretan slučaj kad je WSJ napravio stranicu na Facebook-u kako bi dokumetovao haićansko-američku misiju spasavanja njegove porodice u Port-au-Prince-u ubrzo nakon potresa. "Naš urednik spoljne imao je ideju da ispriča priču u realnom vremenu. Smislili smo najbolji način da se to i uradi, i tako se Facebook stranica sa statusima koji se stalno ažuriraju ispostavila kao veoma korisna".

Kako u online okruženju očuvati kvalitet vijesti

Pored poboljšanja distribucije sadržaja, tehnologija također može pomoći i u poboljšanju proizvodnje sadržaja. Jedan od najboljih primjera je ContentCloud.org, nova otvorena semantička web-platforma koja omogućava lakše pretraživanje, komentarisanje i dijeljenje primarnih izvora.

Na panelu nazvanom prema njegovoj firmi, Jeremy Ashkenas, glavni programer u DocumentCloud-u, predstavio je brojna istraživanja koja su medijske organizacije širom SAD-a provele koristeći DocumentCloud kao radni prostor u kojem novinari postavljaju dokumente, dijele ih sa svojim timom i rade strukturirana pretraživanja i analize temeljene na tako dobijenim informacijama o ljudima, mjestima i organizacijama spomenutim u tim dokumentima.

Dubinsko novinarstvo bilo je također tema panela "Novi ekosistem istraživačkog novinarstva“, na kojem su Charles Lewis i Kevin Davies, odnosno osnivač i predsjednik stranice InvestigativeNewsNetwork.org (INN), objasnili kako je broj svjetskih neprofitnih medijskih organizacija (od kojih su mnoge članice INN-a) naglo porastao, od njih tri  1990. godine do više od 30, koliko ih danas ima, te kako one koriste web alate i platforme za saradnju na projektima novinarstva od javnog značaja i da bi proizvode svog rada učinile dostupnim sve većem broju online korisnika.

Ali kako tačnost u izvještavanju može preživjeti u vrijeme u kojem novinari mogu koristiti sve više i više online izvora koji nisu uvijek pouzdani? Na ovo izazovno pitanje pokušala je da odgovori Solana Larsen, izvršna urednica sajta GlobalVoices.org na panelu "Alati za izvještavanje u kriznim situacijama".

Prema njenim riječima, novinari često pripadaju dvjema suprotnim i ekstremnima kategorijama: s jedne strane su oni koji se previše oslanjaju na društvene mreže, bez provjeravanja pozadinskih informacija ili razgovora s izvorima; s druge strane su oni koji se oslanjaju samo na službene izvore i ne tragaju za informacijama na lokalnom nivou o kojima se nije izvještavalo, a rasute su širom Interneta.

Platforma GlobalVoices namjerava popuniti ovu prazninu pomažući novinarima da koriste alternativne izvore informacija na odgovarajući način. Kako? "Ako ne razgovarate s nekim ko dovoljno dobro poznaje blogosferu u datoj zemlji, ne možete znati da li je nešto što je objavljeno na određenom blogu reprezentativno u smislu generalnog trenda ili ne", kaže Solana i nastavlja: "GlobalVoices prikuplja komentare o svakoj temi od svih lokalnih blogova kako bi se osigurala što tačnija i raznolikija slika".

Više modernih tehnologija, više vijesti

Drugi dan obilježio je panel "Deset tehnoloških trendova u deset lekcija“, na kojem je Amy Webb, predsjednica vlastite konsultantske firme WebbMediaGroup.com, predstavila najnovije digitalne alate i njihovu primjenu u online novinarstvu.

Počnimo s onim što se zove Geofencing. “Mrežna mobilna apliikacija sada može doslovno locirati ljude u nekom prostoru", kaže Amy i nastavlja: "To podrazumijeva radikalnu promjenu za tzv. hiperlokalno novinarstvo. Danas ljudi idu na web stranicu, upišu poštanski broj i dobiju lokalne vijesti. Sutra će, s Geofence-om, moći pokrenuti mobilnu aplikaciju koja omogućuje da njihov telefon bude identificiran u datom prostoru i da automatski prime vijesti koje se tiču te lokacije. Korisnici više neće pratiti vijesti. Vijesti će pratiti njih gdje god da se nalaze“.

Pronalaženje ljudi je također moguće zahvaljujući senzorskoj tehnologiji. "Dovoljno je staviti senzore u odjeću ili na šolje za kafu kako bi se moglo pratiti sve što ljudi rade", kaže Amy: "Tu ima mnogo mogućnosti za izvještavanje, ali i puno problema u vezi sa privatnošću. Takvi podaci mogu biti objavljeni na webu, gdje ih novinari mogu naći i iskoristiti za svoje priče."

Nakon što ste dobili informacije koje ste tražili, sljedeći korak je da ih učinite dostupnim korisnicima, prema njihovim potrebama. "Flipboard.com je platforma za generiranje dinamičkog sadržaja koja korisnicima omogućava da odaberu feedove sa Twitter-a, Facebook profile i druge online izvore o svojim omiljenim temama i od njih automatski kreiraju online časopise koji tako prikazuju novosti u vezi sa datim temama", kaže Amy.

Posljednje sesije bavile su se aplikacijama za vijesti, uključujući i one koje pomažu da javno dostupni podaci budu objavljeni na korisnicima privlačniji način, kao i alatima za vizualizaciju podataka i tehnikama za pravljenja video snimaka, čime je završeno predstavljanje modernih tehnologija, uključujući i web dizajn i pretraživače tokom prvog dana konferencije.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Originalni tekst ‘ONA Conference 2010: What’s next in online journalism’ dostupan je na web sajtu European Journalism Centre-a www.ejc.nl gdje je objavljen 01.11.2010.

 

Tekst je preuzet, preveden i objavljen na MC Online uz odobrenje European Journalism Centre-a. Svako dalje korištenje i distribucija ovog teksta podliježe uvjetima korištenja koji su u cjelosti dostupni na web sajtu www.ejc.nl.

 

Oprema teksta: redakcija MC Online.