Medijska arheologija – trodnevne projekcije o medijima, omladinskoj kulturi i EPP-u u SFRJ

Medijska arheologija – trodnevne projekcije o medijima, omladinskoj kulturi i EPP-u u SFRJ
U saradnji sa Art Kinom Kriterion u okviru programa Modul Memorije Festivala MESS od petka, 27. aprila do nedjelje 29. aprila bit će predstavljen program Medijske arheologije nastao kao rezultat istraživanja usmjerenog na kulturne i subkulturne pojave u historiji SFRJ. Naglasak je na pojmu omladinske kulture, odnosno načina na koji je medijski sistem različite oblike omladinske kulture prepoznavao, činio vidljivim, koristio i zloupotrebljavao, ali isto tako i na zastupljenosti mladih u produkciji ove vrste medijskih programa, i na njihovom statusu unutar medijskog i šire društvenog sistema s obzirom na medijsku sliku. Tim Medijske arheologije razmijenit će iskustva u istraživanju i publici u Sarajevu predstaviti tri programske cjeline.
Tim Medijske arheologije koji čine Boško Prostran, Jovan Bačkulja, Aleksandra Sekulić, Ivica Đorđević i Nebojša Petrović predstavit će u petak 27. aprila u 20 sati prvu TV emisiju nastalu u saradnji sa Redakcijom za istoriografiju Javnog servisa Srbije, i emisijom “Trezor”: “Pesma koja traje”. Koristeći popularnu muziku za ovu komunikaciju, društveni i medijski sistem pokazuju nivo ozbiljnosti i želje za sopstvenim podmlađivanjem, i u razvoju medijske forme uslovno shvaćene kao didaktičke muzičke omladinske emisije, može se pratiti i promjena statusa i značaja omladine u tom društvu.
U subotu 28. aprila sa početkom u 20 sati, tim Medijske arheologije podsjetit će na tri emisije “Osamdesete” autorice Suade Kapić iz 1985. godine koje su bile predmet analize u programu Medijska arheologija 2007. godine, i pokušat će razmotriti razliku u percepciji ovog materijala u razmaku od pet godina.
U trajanju od dva sata, u nedjelju 29. aprila, u 20 sati predstavit će se program “Ekonomsko propagandni program-EPP SFRJ” koji se sastoji od televizijskih reklama emitovanih na JRT-u u periodu 1980-ih. Boško Prostran - politolog i Jovan Bačkulja - reditelj priredili su program, te će ga i predstaviti sarajevskoj publici. Imajući u vidu da ekonomsko propagandni program predstavlja važan dokument o stepenu razvoja specifične medijske forme, on ujedno postavlja i pitanja o prožimanjima i raskolima između ekonomije i propagande u datom kontekstu. TV reklame, uz historijsko-ironijsku distancu, mogu biti interpretirane i na nivou značajnih društvenih kretanja. I pored sve veće količine sličnih sadržaja na youtube-u, analiza „EPP“ programa od strane istraživača medijskih formi, sugeriše raspravu počevši od preispitivanja političkog i ekonomskog sistema, pa do sistema vrijednosti, kolektivnog identiteta, te stila života.
Ulaz na sve projekcije slobodan.