“Ljepota izbora” umjesto “politika izbora”

“Ljepota izbora” umjesto “politika izbora”

“Miss Izbora je dio očajničke uredničke politike jedne dnevne novine koja pripada žutoj štampi”, tvrdi Saša Gavrić, politolog i izvršni direktor Sarajevskog otvorenog centra.

Kako komentirate akciju jednog medija iz RS za izbor Miss lokalnih izbora 2012? Akcija Pressa u potpunosti odgovara očajničkoj uredničkoj politici te dnevne novine. Naprosto se radi o žutoj štampi i to se može pronaći širom istočne i jugoistočne Evrope, gdje je formiranjem novih država došlo do formiranja nezrelih demokratskih uređenja. 

Koliko ovakve inicijative govore o aktuelnoj političkoj kulturi u BiH?
Sramotno je da bosanskoheregovački mediji poduzimaju ovakve akcije umjesto da se pozabave ozbiljnim lokalnim pitanjima i na taj način pokažu razlike, ukoliko uopšte postoje, između kandidata i kandidatkinja koji se bore za vlast. Zasigurno ova inicijativa govori i o političkoj situaciji u Republici Srpskoj, gdje se nekoliko miliona maraka izdvaja za "nezavisne medije", a sa druge strane se radikalno skraćuju sredstva za kulturu ili poljoprivredu. U RS-u je očigledno bolje da se Press bavi "ljepotom izbora" a ne "politikom izbora".
 
Kako inicijative poput ove stoje u odnosu na napore da se u poltički život BiH uključi više žena?
Akcija u potpunosti ponižava ženu i njenu uključenosti u politici. Da nije tako, Press bi onda kao žuti medij barem organizovao i izbor za Mistera Izbora. Za nadati se da su birači inteligentniji od ove akcije i da ovo posmatraju kao čistu senzaciju i ništa više.