Kako da poboljšate aktivnost na Facebook stranici?
Kako da poboljšate aktivnost na Facebook stranici?
02/07/2012
Koje vrste postova na Facebooku imaju više lajkova, komentara i više se šeruju? Sumiramo nekoliko “lekcija” koje se izdvajaju kao važne i korisne iz nove analize stručnjaka za obradu podataka o korišćenju društvenih mreža Dana Zarrelle.
Nalaze istraživanja Dana Zarelle možete pogledati kao grafikone na njegovom blogu.
1. Fotografije imaju daleko više lajkova i daleko se više šeruju od drugih vrsta postova. ProPublica je, na primer, imala uspeha u ovome, Poynter Institut prenosi Zarrelline nalaze i dodaje da linkovi, kao što su oni na vaše članke, na žalost privlače najmanju najmanju prosečnu aktivnost.
Analiza po vrsti posta pokazala je da se fotografije najbolje “ponašaju” što se tiče lajkova, komentara i šerovanja. Ali ima i nekih razlika kada se pogledaju i drugi tipovi postova. Na primer, tekstovi se nešto malo više komentarišu nego fotografije, ali znatno manje šeruju nego fotografije.
2. Lične zamenice (“Ja” ili “mene”) u postovima imaju tendenciju da privuku tim postovima više lajkova. Ipak se radi o društvenoj mreži – kada govorite o sebi stvarate empatiju, Poynter Institut tumači Zarrelline nalaze.
3. Budite srećni ili tužni, ali odaberite jedno od to dvoje, zaključuje Poynter.org na osnovu Zarrellinih nalaza. Postovi sa pozitivnim osećanjima imaju više lajkova. Postovi sa negativnim osećanjima dobijaju više komentara. Oni na neutralnom srednjem terenu se izgube.
4. Ciljajte na sate odmora da biste imali više aktivnosti na mrežama. Lajkovanje beleži porast uveče, najviše oko 20 h, dok je šerovanja najviše na kraju radnog dana, oko 17 ili 18 h. Takođe, postovi u podne imaju uspeha. A postovi tokom vikenda imaju daleko više lajkova od onih tokom užurbane radne sedmice.
5. Dan u sedmici - Postovi objavljeni subotom i nedeljom imaju procentualno više lajkova od onih objavljenih tokom radne sedmice. Broj lajkova opada od ponedeljka, da bi postovi objavljeni četvrtkom imali najmanje lajkova. Petkom beleže uspon koji se znatno povećava u subotu i nedelju.
6. Dužina posta - Postovi koji su ili vrlo kratki ili dugački imaju veći procenat lajkova, dok duži postovi imaju tendenciju da budu više šerovani.
Zarella je napravio bazu podataka više od 1.3 miliona postova na Facebooku koji su objavljeni na 10.000 najomiljenijih stranica (najviše lajkovanih). Analizirao je postove da utvrdi koje karakteristike najviše koreliraju sa većom (ili manjom) aktivnošću koja je merena kao lajkovi, komentari, i šerovanje.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Članak koji tumači Zarrelline nalaze objavljen je na Poynter.org pod naslovom 4 important ways to increase engagement on your Facebook page.
Originalne nalaze Dana Zarrelle pogledajte u postu [Infographic] How to Get More Likes, Comments and Shares on Facebook.