Pet razloga zašto bi mediji trebali pokrenuti podcast

Pet razloga zašto bi mediji trebali pokrenuti podcast

Pet razloga zašto bi mediji trebali pokrenuti podcast

Podcasting svakom žanru u novinarstvu donosi nove mogućnosti.
 
foto: Soundtrap on Unsplash
 
Svijest o terminu “podcast” skočila je sa 22 posto na 70 posto u periodu od 2006. do 2019. godine, pokazali su nalazi kompanije Edison Research u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD), dok je konzumacija podcasta nastavila svoj rast i u 2022. godine, pišu iz Reutersovog instituta za studije novinarstva. 
 
U tekstu, koji su posvetili podcastu i dobrobitima koje ovaj format može donijeti medijima, naveli su i podatke iz svog istraživanja “Digital News Report 2022” u kome se navodi da je među 20 zemalja koje su bile uključene u ovo istraživanje, u prosjeku 34 posto ispitanika konzumiralo jedan ili više podcasta u posljednjih mjesec dana, dok je 12 posto pristupilo news podcastu.
 
Reutersov institut, koji se bavi istraživanjem budućnosti novinarstva širom svijeta, ističe da podcasting svakom žanru u novinarstvu donosi nove mogućnosti, poput novih vještina ili pronalaženje novih načina za angažovanje javnosti. 
 
“U vrijeme profesionalnih i finansijskih teškoća, eksperimentisanje s podcastingom može donijeti prilike u obliku inovacija, dosega publike i održivosti”, piše Reutersov institut, te navodi nekoliko dobrih primjera zašto ulagati u pokretati podcast.
 
1. Podcasti mogu unijeti promjene u sadržaj vijesti
 
Podcast kao digitalni i unaprijed snimljeni proizvod ostaje trajno dostupan za slušanje putem različitih načina i platformi i oslobođen je vremenskih i prostornih ograničenja koja se, u različitoj mjeri, primjenjuju na tradicionalne medije.
Podcasti odvajaju kreiranje sadržaja od onog informativnog i aktuelnog i otvaraju prostor u kojem novi sadržaji i perspektive mogu unijeti.
 
2. Podcasti predstavljaju priliku za produbljivanje pokrivanja složenih i dinamičnih pitanja
 
Podcasti služe kao intimniji prostor za razmjenu iskustava te mogu služiti za prikupljanje i dokumentovanje različitih iskustava i perspektiva, ili za objašnjenje i praćenje složenih i opsežnih vijesti. Podcasti također mogu biti prilika za pokrivanje onih pitanja koja su bila odgođena zbog hitnosti određenih vijesti i nude priliku da se uključi više različitih glasova u epizodu.
 
3. Podcasting može povećati kreativnost i fleksibilnost u redakcijama
 
Podcasting omogućava istraživanje različitih narativnih jezika kroz snimanje i montažu, a news podcasti mogu kroz različite formate, poput debate ili intervjua, otkriti koji od njih najbolje dopire do šire i raznovrsnije publike.
 
Podcasti također nude novi način da se razgovara s mlađom publikom koja manje prati tradicionalne medije. Također, podcasti nude i „novi život“ tradicionalnim medijskim rubrikama. 
 
4. Podcasti mogu proširiti distribuciju sadržaja
 
Podcasti su postali novi medij za distribuciju novinarskog sadržaja, dosežući publiku izvan tradicionalnih medija putem internetskih platformi kao što su Spotify, Apple Podcast i drugi. 
 
5. Podcasti mogu ponuditi novi izvor prihoda
 
Uz pažljivi strateški nadzor i alokaciju resursa, podcasting ima potencijal da stvori nove izvore prihoda u vrijeme budžetskog pritiska. Postoje različiti načini koji dovode do povrata investicije:
 
Oglašavanje
 
Oglasi s direktnim odgovorom (koje čita voditelj podcasta i koji uključuje određeni poziv na akciju, kao što je posjeta web stranici), tradicionalno se koriste u podcastingu.
 
Pretplate
 
Za one koji istražuju modele pretplate ili članstva, podcasting i njegova intimnost sa publikom može biti prilika da vaša publika direktno finansira buduće epizode a publika će zauzvrat imati na primjer premium pretplatu, rani pristup premijernim epizodama ili slušanje epizode bez oglasa.
 
Ostale načine za povrat ulaganja, kao i kompletan tekst čitajte na ovom linku.
 
 
___


Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.