Alternativa CV-ju: objavljivanje na webu

Alternativa CV-ju: objavljivanje na webu

Bloger i producent Adam Westbrook objašnjava prednosti objavljivanja online i potiče mlade novinare da iskoriste ovaj medij.

Imate diplomu, CV i nešto radnog iskustva? Niste jedini. Kako pokazati svoje talente mogućim poslodavcima i napraviti mjesto za sebe? Objavljivanjem na webu. Osmislite projekat i sami ga realizirajte. Na ovaj način pokazujete osobine koje se ne nalaze u CV-ju: sposobnost rješavanja problema, inicijativu, vodstvo, vještine korištenja društvenih medija.

Kaže se da se medijska industrija danas nalazi u jako lošoj situaciji ali je ovo ujedno i veoma uzbudljivo doba koje pruža mnogo mogućnosti onima koji su spremni da ih iskoriste. Web 2.0 je tu već deceniju ali mnogi se još uvijek boje isprobati svoje talente online i sami pokrenuti nešto. Što povećava šanse za uspjeh onima koji se u tome okušaju.

Internet nudi niz izvanrednih besplatnih alata za objavljivanje, bez obzira na to da li je vaš medij tekst, fotografija, video ili nešto drugo. Evo nekoliko uspješnih (i profitabilnih) primjera samostalnog objavljivanja sadržaja na webu:

John Locke - američki pisac koji je u 2011. postao prva osoba koja je prodala milion elektronskih knjiga putem Amazonovog alata za direktno objavljivanje. Kindle i slični servisi omogućavaju autorima da zaobiđu izdavačke kuće i u elektronskoj formi objave svoje radove. Elektronske knjige, čija popularnost stalno raste, još uvijek nisu dovoljno iskorištena forma u novinarstvu, a kada su jednom online, mogu biti dobar izvor pasivnih prihoda: zamislite osjećaj kada se probudite nedjeljom ujutro i vidite da ste zaradili novac preko noći.

Fleet Street Scandal - dizajneri Kevin Dart i Chris Turnam investirali su u kreiranje video priča o liku pod nazivom Yuki7. Yuki i njene avanture su postali popularni i web sajt sada nudi majice, knjige, DVD-ove i postere. Primjer Fleet Street Scandala pokazuje da je kvalitetnu produkciju moguće ostvariti i van mainstream medija i televizijskih studija.

Put This On - internet video serija o muškoj modi, koju sada prati i web sajt (koji je zapravo Tumblr blog). Svaku epizodu pogleda više od 20 hiljada gledalaca i sada se finansira putem sponzorstva i donacija od strane publike. Napravite nešto što ljude zanima i novac će doći.

Pictory - veoma popularni web sajt Laure Brunow-Miner zasnovan na jednostavnoj premisi: čitatelji šalju svoje fotografije na različitu temu svaki mjesec. Web sajt ih objavljuje u privlačnom formatu priče, a Laura, koja sama vodi cijeli projekat, sada zarađuje od reklama i predavanja na temu novih medija.

Everything is a remix - dokumentarni projekat Kirbyja Fergusona počeo je skromno i doživio veliku popularnost na webu. Prvi video je prerastao u serijal, a pregledali su ih milioni ljudi na YouTube-u i Vimeu. Projekat se izdržava donacijama, a Fergusonu je omogućio karijeru predavača i komentatora novih medija.

Ovo su samo neki od primjera običnih ljudi, koji su vještine koje ima svaki novinar - pisanje, dizajn, snimanje filmova i fotografije - iskoristili na najbolji mogući način. Imali su ideju, inicijativu, iskoristili alate koji su im bili na raspolaganju i, putem društvenih medija, postali izvanredno popularni.

Ovo je doba objavljivanja na webu. Iskoristite ga!

Izvorni članci pod nazivom "The alternative to your journalism CV" i "The age of the online publisher – and why you should embrace it" dostupni su na web sajtu Adama Westbrooka.