Vjerske zajednice, mediji i izbori

U okviru kampanje “Medija Manifest” u sarajevskom Mediacentru je 20. septembra održana javna debata na temu “Vjerske zajednice, mediji i izbori”.

Učesnici debate, kao i prisutni posjetioci raspravljali su o tome da li predstavnicima vjerskih zajednica ima mjesta u predizbornim kampanjama, te da li je moguće uspostaviti jasnu granicu između vjerskog, javnog i političkog u BiH.

Najviše se raspravljalo o tome koliko vjerski lideri u ovoj predizbornoj kampanji zastupaju interese i šire ideje određenih političkih kandidata, kao i da li bi oni sami trebali biti kandidati na izborima.

„Mislim da predstavnici vjerskih elita nisu bezgrešni ljudi i da su podložni korupciji. Mislim da ih vlast korumpira. Ta zloupotreba vjerskih elita u političke svrhe je posljedica te korupcije i ničega drugoga, kada se radi o konkretnoj podršci određenom političaru i političkoj opciji“, kazao je Momir Dejanović, predsjednik Centra za humanu politiku iz Doboja.

Dejanović je zauzimao čvrst stav da vjerskim elitama nema mjesta u politici, te da su to dvije sfere društva koje se nikako ne bi trebale miješati. Za razliku od njega, Edhem Bičakčić, predsjednik Sabora Islamske Zajednice u BiH, smatra da je to ipak moguće.

„Vjerski službenici danas imaju pravo, kao i svi građani, da izaberu da budu kandidati na listi političkih partija. Međutim, ukoliko takav izbor naprave dužni su da svoju službu unutar vjerske zajednice prekinu“, dodao je Bičakčić.

Sa ovakvim tvrdnjama prisutni se nisu složili, ističući da je linija koja razdvaja vjersko i političko sada tanja nego ikada. Većina smatra da je utjecaj vjerskih zajednica u predizbornim kampanjama sve izraženiji, te su čak i okupljanja vjernika na molitvama prilike u kojima vjerski lideri „promovišu pojedine političke kandidate“.

Za Milorada Živanovića, profesora na Filozofskom fakultetu u Banjoj Luci, povezivanje religije i politike ne predstavlja problem kada se govori o religiji kao sistemu ideja koje u sebi nose univerzalne ljudske vrijednosti.

„Problemi nastaju kada izađemo van okvira tih univerzalnih ili opštih religijskih vrednosti, kada pređemo na teren vjerskih zajednica odnosno crkava“, zaključio je on.

Ovom debatom počeo je II ciklus  javnih debata u organizaciji Mediacentra i Udruženja BH Novinari  u okviru kampanje "Medija Manifest" koja  ima za cilj promovisanje  slobode i odgovornosti medija.