Facebook pregovara sa medijskim kućama o objavljivanju njihovog sadržaja

Facebook postigao dogovor sa novinskim kućama

Facebook pregovara sa medijskim kućama o objavljivanju njihovog sadržaja

Medijskom industrijom pronijele su se glasine o pregovorima Facebooka i novinskih kuća koji bi trebali rezultirali objavljivanjem sadržaja direktno unutar ove društvene mreže, umjesto sadašnjeg formata u kojem korisnici prate linkove sa Facebooka prema novinskim sajtovima.

U tekstu objavljenom u New York Timesu, navodi se da je nekoliko medijskih kuća već pristalo da učestvuje u Facebookovom eksperimentalnom programu koji bi korisicima ove društvene mreže omogućio da vijesti prate ne napuštajući svoj news feed. Prema upućenima, Facebook namjerava početi testiranje ovog novog formata u narednih nekoliko mjeseci. Prvi učesnici programa bi trebali biti The New York Times, BuzzFeed i National Geographic, a u pregovorima, prema informacijama, učestvuju i drugi mediji. 

Da bi medijskim kućama dogovor učinili privlačnijim, Facebook je za njih kreirao način da dobiju dio novca od Facebook reklama koje se pojavljuju uz sadržaj. Trenutno vrijeme učitavanja linka koji sa Facebooka vodi na vijest je oko osam sekundi i predstavnici Facebooka su javno izrazili interes da ovo vrijeme značajno skrate i prelaz između društvene mreže i novinskih vijesti učine manje vidljivim. Bolji sadržaj bi također omogućio Facebooku da oglašivačima poveća cijene reklama. 

Medijski stručnjaci ovaj mogući dogovor smatraju dvosjeklim mačem. Facebook kontroliše ogroman udio posjeta za medijske web sajtove - u nekim slučajevima i do 40% - i ima puno bolje podatke o svojim korisnicima nego što to imaju web sajtovi, što je od interesa i za one koji objavljuju sadržaj i za oglašivače. S druge strane, ovaj eksperiment je vrsta testa za povjerenje izdavača i, u određenom smislu, gubitak kontrole nad platformom na kojoj objavljuju. Ukoliko se pokaže uspješnim, program bi mogao značiti pad posjeta za medijske kuće koje u njemu ne učestvuju. "Baš kao što je uveo automatsko puštanje video klipova koji se nalaze direktno na sajtu i dao im prednost nad linkovima sa YouTube-a, Facebook bi mogao dati prednost tekstovima objavljenim direktno na ovoj mreži", upozoravaju stručnjaci

Izvor: Poynter Institute, Nieman Journalism Lab, New York Times, PR Week