Forum “Mladi i mediji-Reconnect”: Ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo demokratiju

Forum “Mladi i mediji-Reconnect”: Ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo demokratiju

Forum “Mladi i mediji-Reconnect”: Ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo demokratiju

Mladi u BiH u velikom broju ne prate tradicionalne medije, nisu zadovoljni sadržajem koji oni nude, te takav sadržaj traže na internetu i društvenim mrežama.

foto: JaBiHEU

U petak, 22. oktobra ove godine održan je Forum “Mladi i mediji-Reconnect” u kojem su učestvovali mladi, novinari, kao i autori i saradnici iz svijeta medija i proizvodnje medijskih sadržaja i monitoringa.

Na forumu se, između ostalog, govorilo o medijima i sadržajima koje prate mladi, formatima koje mediji koriste pri produkciji vijesti, ali i o preporukama koje bi formate bilo dobro koristiti kako bi mediji privukli i zadržali mlade.

Događaj je organizovan, paralelno, u Sarajevu i Banjaluci i to u sklopu projekta “Mladi za bolje medije” koji finansira Evropska unija, a koji provode organizacije Ja bih EU i Mediacentar Sarajevo. Forum “Mladi i mediji-Reconnect” pratili su i učesnici putem online platforme koja je povezala mlade, novinare i učesnike sa navedene dvije lokacije.

Učesnicima se na početku forumu obratio Vladimir Pandurević iz Delegacije Evropske unije u BiH koji je istakao važnost projekta koji se, između ostalog, bavi aktivnijim angažmanom civilnog društva i mladih, prvenstveno u unapređenju medijskog sadržaja i zaštiti novinarskih sloboda.

Komunikacijska ekspertica Ja bih EU Samra Lučkin govorila je o tome kako su novi oblici medijskih sadržaja i pojava novih medija, pred izdavače i novinske i radio televizijske kuće, postavile nove oblike izazova da privuku i zadrže mladu publiku.

Anida Sokol, istraživačica Mediacentra Sarajevo, predstavila je rezultate istraživanja nastalog u okviru projekta “Mladi za bolje medije” kojim se nastojalo, između ostalog, odrediti koliko mladi prate tradicionalne/mainstream medije i koji specijalizirani sadržaji za mlade postoje u BiH. Riječ je o istraživanju “Stavovi, navike i potrebe mladih za medijskim sadržajima u BiH”. čija publikacija je dostupna ovdje.

„Mediji rijetko strateški pristupaju pripremi sadržaja programa za mlade. Neophodno je da tradicionalni mediji u BiH pronađu način da privuku mlađu publiku, da pripreme sadržaje koje su njima zanimljivi ali i one koji su edukativni i koji se bave društveno relevantnim pitanjima. Kroz Forum smo pokrenuli ovo važno pitanje. Nadam se da će mediji i mladi kroz razgovore i saradnju naći način da vrate mladu publiku medijima“, rekla je Sokol.

Mlađe generacije koje rastu sa novim tehnologijama, internetom, društvenim mrežama i mobilnim telefonima imaju drugačije informacijsko-komunikacijske potrebe i očekivanja od medija u odnosu na ostatak populacije.

„Emisije trebaju započinjati pozitivnim vijestima. To je ono što mladi žele da čuju. Mladi traže razlog da ostanu ovdje“, istakla je Ajna Mešić, učesnica foruma u Sarajevu.

Mladi u BiH u velikom broju ne prate tradicionalne medije, nisu zadovoljni sadržajem koji oni nude, te takav sadržaj traže na internetu i društvenim mrežama. Tradicionalni mediji u BiH, s druge strane, zbog nedostatka sredstava slabije ulažu u produkciju specijaliziranih sadržaja za mlade.

„Imali smo priliku čuti perspektivu mladih i profesionalaca u medijima o tome kako svi zajedno mogli doprinijeti razvoju sadržaja u tradicionalnim medijima, kako u narednih 10 godina ne bismo izgubili upravo tu populaciju koja će konzumirati tradicionalne medije. Mediji su stub demokratskog društva, a ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo i demokratiju“, rekao je Aldin Alić aktivista iz Zenice.

Ahmed Babić iz RTV Zenica, koji je zajedno sa kolegicom Enom Sikira osmislio emisiju „Iz mlade zjenice“, koja je emitovana dvije godine, kaže da je uspjeh emisije bio veći na YouTube-u nego na televiziji i da je bilo važno kreirati kratke sadržaje sa zanimljivim narativom.

“Nemojte da bježite od trendova. Iskoristite ih kako bi društveno odgovorne teme prezentovali kroz svoj sadržaj”, istakla je Mirela Biković, kreatorica Cat patrole, programa nastalog na društvenim mrežama, koji danas ima uspješan produkcijski okvir.

“Za tradicionalne medije već je danas veliki izazov prilagoditi sadržaj kako bi bio gledan i čitan, a mislim da su i pred online medijima uskoro veliki izazovi”, tokom foruma je rekla novinarka portala Buka Maja Isović.

Projektom “Mladi za bolje medije” nastoji se uspostaviti veza između mladih i medija, razvijajući inovativni pristup jačanju nezavisnih medija u Bosni i Hercegovini i potičući aktivizam mladih u podršci medijima i u kreiranju medijskih sadržaja. Forum je održan uz moderaciju Nikole Vučića u Sarajevu i Dejana Šajinovića u Banjaluci.

Izvor: Jabiheu

__

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.