Kodeks za borbu protiv štetnog sadržaja na internetu na Novom Zelandu

Tehnološki giganti potpisali Kodeks za borbu protiv štetnog sadržaja na internetu

Kodeks za borbu protiv štetnog sadržaja na internetu na Novom Zelandu

Kompanije društvenih mreža su se složile da će smanjiti štetni sadržaj u sedam ključnih oblasti.
 
foto: dole777 on Unsplash
 
Globalne kompanije društvenih mreža potpisale su u ponedjeljak 25. jula 2022. Kodeks ponašanja kojim se obavezuju da će smanjiti širenje štetnog sadržaja na svojim platformama na Novom Zelandu.
 
Kompanije društvenih mreža su se složile da će smanjiti štetni sadržaj u sedam ključnih oblasti: seksualno iskorištavanje i zlostavljanje djece, cyber maltretiranje ili uznemiravanje, govor mržnje, podsticanje nasilja, nasilni ili uznemirujući sadržaji i dezinformacije.
 
Facebook, Instagram, Google, TikTok, Amazon i Twitter dobrovoljno su potpisali ovaj kodeks, punog imena Aotearoa New Zealand Code of Practice for Online Safety and Harms, u kojem piše da će navedene kompanije smanjiti štetni sadržaj na svojim platformama, uvesti snažan sistem žalbi javnosti i davati godišnje izvještaje o sigurnosnim standardima. 
 
Iz Netsafea, nezavisne organizacije za online sigurnost, koja je odgovorna za razvoj ovog kodeksa, kažu da je jedinstven jer javnosti i zainteresovanim stranama omogućava da potpisnike drže odgovornim u ispunjavanju njihovih obaveza. Izvršni direktor Netsafea Brent Carey kazao je da je Kodeks izgrađen na drugim međunarodnim kodeksima prakse u Evropskoj uniji i Australiji, ali da je “prvi takve vrste”. Takođe, kompanije društvenih mreža će Kodeks slijediti kao samoregulaciju.
 
“Iako dobrovoljne, digitalne platforme koje postanu potpisnici obavezuju se da će biti odgovorne”, navodi se u Kodeksu.
 
Ističe se da Kodeks nema za cilj da zamijeni obaveze prema postojećim zakonima ili drugim dobrovoljnim propisima, kao i da namjerava da bude “živi dokument u kojem se traži da se redovno revidira”.
 
Kodeks je prošao konsultacije sa industrijom i javnošću, ali zagovaračke grupe, uključujući i grupu za borbu protiv govora mržnje i dezinformacija Tohatoha, navele su da kompanije koriste kodeks kao metod za izbjegavanje daljnje regulacije.
 
“Po našem mišljenju ovo je slab pokušaj da se preduhitri regulacija na Novom Zelandu i u inozemstvu promovisanjem modela vođenog industrijom koji izbjegava stvarne promjene i stvarnu odgovornost”, istakla je izvršna direktorica Tohatohe Mandy Henk.
 
“Netsafe, kao administrator Zakona o štetnim digitalnim komunikacijama ne bi trebao biti uključen u kreiranje kodeksa prakse u industriji. Ovaj kodeks skreće pažnju sa njihovog osnovnog posla administriranja zakona, što je presudno važno”, dodala je.
 
Takođe, i određene interesne grupe žele više detalja o Kodeksu. Na primjer, zanima ih kakve će biti sankcije za bilo kakav propust kompanija, kao i koji je mehanizam za žalbe javnosti. Oni takođe ukazuju na to da ovim paktom upravlja industrijsko tijelo, a ne vlada.
 
Netsafe je izvijestio o porastu štetnog sadržaja na mreži od 25 posto tokom pandemije i napomenuo da je na oko jedan od pet odraslih i dvoje od pet mladih ljudi na Novom Zelandu negativno utjecala digitalna komunikacija.
 
Brent Carey je uporedio ovaj kodeks sa obavezom koja je potpisana nakon napada u Christchurchu. Tada su se vlade Novog Zelanda i Francuske obavezale, zajedno sa tehnološkim kompanijama, da će eliminisati teroristički i nasilni ekstremistički sadržaj na internetu. To je uslijedilo nakon što je napadač masakrirao 51 osobu u dvije džamije 2019. dok je sve emitovao uživo na Facebooku. 
 
Facebook je inače najpopularnija platforma društvenih mreža u zemlji, a koristi je oko 81 posto Novozelanđana, dok TikTok ima 1,3 miliona mjesečnih korisnika na Novom Zelandu, koji u prosjeku provode 85 minuta dnevno na aplikaciji.
 
 
___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.