Meta mora platiti 725 miliona dolara u slučaju otkrivanja ličnih podataka korisnika

Meta mora platiti 725 miliona dolara u slučaju otkrivanja ličnih podataka korisnika

Meta mora platiti 725 miliona dolara u slučaju otkrivanja ličnih podataka korisnika

Najveća suma u američkoj grupnoj tužbi za zaštitu privatnosti podataka.
 
foto: Pixabay
 
Kompanija Meta, vlasnik Facebooka, pristala je da plati 725 miliona dolara za rješavanje pravnog postupka u kojem je navedeno da je ta kompanija društvenih mreža dozvoljavala trećim stranama, uključujući konsultantsku kuću Cambridge Analytica, pristup ličnim podacima korisnika. 
 
Predložena nagodba, koja je objavljena u četvrtak, riješila bi dugotrajni spor potaknut otkrićima iz 2018. o tome da je Facebook dozvolio britanskoj firmi Cambridge Analytica pristup podacima od čak 87 miliona korisnika.
 
Prema advokatima, ova predložena suma je najveća u američkoj grupnoj tužbi za zaštitu privatnosti podataka.
 
Meta, koja nije priznala da je pogriješila, rekla je da je „preuredila“ svoj pristup privatnosti u protekle tri godine, a u saopštenju su naveli se da je nagodba „u najboljem interesu zajednice i dioničara“.
 
„Radujemo se nastavku izgradnje usluga koje ljudi vole i kojima vjeruju, a privatnost je na prvom mjestu“, istakli su.
 
Novinar James Ball rekao je za BBC da nije iznenađenje što je Meta pristala na ovu nagodbu, ali i da to „nije toliko mnogo novca za ovog tehnološkog giganta“, ističući da je to manje od desetine od onoga što je kompanija potrošila na stvaranje metaverzuma prošle godine.
 
„Meta vjerovatno neće biti previše nezadovoljan ovim dogovorom, ali će on biti jedna vrsta upozorenja kompanijama društvenih mreža da greške mogu biti veoma skupe“, kazao je Ball.
 
Žalba je podnesena u ime većeg broja korisnika Facebooka, čiji su lični podaci na društvenoj mreži objavljeni trećim licima bez njihovog pristanka. Smatra se da su korišteni podaci od 250-280 miliona ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama, a skandal je otkriven 2018. godine. Koliko će pojedini korisnik dobiti zavisi od podnošenja valjanih zahtjeva za namirenje.
 
Konsultantska firma Cambridge Analytica, koja sada ne postoji, radila je za predsjedničku kampanju Donalda Trumpa 2016. godine i koristila lične podatke sa miliona američkih Facebook naloga u svrhe profiliranja i ciljanja birača, piše BBC.
 
Firma je tu informaciju dobila bez pristanka korisnika od istraživača kojem je Facebook dozvolio da postavi aplikaciju na platformu koja je prikupljala podatke od miliona njenih korisnika.
 
Ovaj slučaj je podstakao istrage američke vlade o praksama privatnosti na Facebooku, što je dovelo do tužbi i saslušanja u američkom Kongresu na kojem je ispitan šef kompanije Meta Mark Zuckerberg.
 
U 2019. godini Facebook je pristao platiti pet milijardi dolara kako bi riješio istragu Federalne trgovinske komisije o svojim praksama privatnosti i 100 miliona dolara američkoj Komisiji za vrijednosne papire i berze zbog tvrdnji da je Facebook doveo investitore u zabludu o zloupotrebi podataka korisnika.
 
Dalje ročište o nagodbi zakazano je za 2. mart 2023. godine.
 
Izvor: BBC, Reuters

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.