Novinarstvo i društvene mreže u BiH: Facebook i dalje na prvom mjestu

Novinarstvo i društvene mreže u BiH: Facebook i dalje na prvom mjestu

Novinarstvo i društvene mreže u BiH: Facebook i dalje na prvom mjestu

Društvene mreže imaju značajnu ulogu u svakodnevnom radu novinara i novinarki u Bosni i Hercegovini, a Facebook je na prvom mjestu.

Najpopularnija društvene mreža među bh. medijskim radnicima je Facebook (90,9%), pokazalo je istraživanje Centra za edukaciju Pro Educa iz Banja Luke.

Istraživanje pod nazivom "Novinarstvo i društvene mreže u Bosni i Hercegovini", sprovedeno u periodu januar-februar 2016. godine na uzorku od 110 novinara i novinarki iz cijele BiH, pokazalo je da društvene mreže imaju značajnu ulogu u svakodnevnom radu novinara.

Pored Facebooka, zastupljeni su i YouTube (82,7%) i Twitter (65,5%). Dva od pet ispitanika koristi Google+, svaki treći posjeduje profil na Instagramu, a svaki četvrti na LinkedIn-u.

Više od 90% ispitanika navelo je da im društvene mreže značajno pomažu u obavljaju svakodnevnog posla i to na način da brže dolaze do informacija (84,6%), mogu da čuju različite stavove o nekom događaju (60,9%), lakše dolaze do sagovornika (51,8%) i pomažu im u osmišljavanju tema za istraživanje i izvještavanje (44,5%). 
 
Kada su u pitanju informacije koje dobijaju sa društvenih mreža, novinari u Bosni i Hercegovini u najvećoj mjeri (79,1%) obraćaju pažnju na kredibilitet izvora – odnosno na to ko plasira informacije.
 
Također, 19,1% ispitanika nije u potpunosti sigurno u (ne)tačnost informacija koje dobiju putem društvenih mreža, dok ih 1,8% ima vrlo malo ili nikakvo povjerenje u iste, navodi se u rezultatima istraživanja.
 
Upitani o vezi medijskih sloboda i mogućnosti korištenja društvenih mreža, 27,3% ispitanika je izrazilo mišljenje da su pojavom društvenih mreža porasle medijske slobode u Bosni i Hercegovini, 57,3% smatra da je domet tog napretka na polju medijskih sloboda ograničen, dok 15,4% ispitanika smatra da je uloga društvenih mreža na polju medijskih sloboda nevažna.
 
Nešto manje od 30% ispitanika potvrdilo je da su bili uznemiravani putem društvenih mreža zbog posla kojim se bave.
 
Bh. novinari koji, prema mišljenju ispitanika, najbolje koriste društvene mreže su Siniša Vukelić, Aleksandar Trifunović, Dragan Bursać, Almir Panjeta i Ljiljana Smiljanić. 
 
Novinari u Bosni i Hercegovini u najvećoj mjeri čitaju i prate blogove/kolumne bh. autora, dok ih oko 14% piše blog, u najvećoj mjeri za neki online portal, dok mali broj (oko 4%) novinara posjeduje sopstveni, autorski blog.