Redakcije moraju poznavati svoju publiku

Redakcije moraju poznavati svoju publiku

Redakcije moraju poznavati svoju publiku

Kako privući publiku u prezasićenom medijskom okruženju
 
foto: Vanja Čerimagić
 
“Kako privući publiku u prezasićenom medijskom okruženju” bila je jedna od tema panel diskusije koja je održana u sklopu regionalne konferencije „Rješenja i inovacije u medijima“ a novinari, medijski radnici i predstavnici civilnog društva govorili o tome na koji način mediji i novinari dopiru do svoje publike, šta je uloga tehnoloških kompanija i društvenih mreža i da li postoji nedostatak finansijske održivosti u medijskoj industriji.
 
“Menadžeri moraju prestati donositi uređivačke odluke. Uređivačka politika treba da bude orijentisana na ono šta je od javnog interesa, a ne na ono što donosi najviše novca”, rekao je Galeb Nikačević, bivši urednik Vicea i Noizza. Nikačević je 2020. godine pokrenuo svoj podcast pod nazivom „Agelast“, koji je postao jedan od vodećih u Srbiji, sa više od 100.000 pratilaca na YouTubeu i 200.000 slušalaca na audio platformama.
 
 
Nikačević kaže da se navike publike moraju mijenjati jer su društveno-ekonomski uslovi stvorili loše navike konzumiranja sadržaja.
 
Sanja Lazić, koja se bavi digitalnim marketingom i ekspertica je za crowdfunding u Srbiji, dijeli slične stavove sa Nikačevićem.
 
“Mediji bi se trebali vratiti na svoje osnove i napraviti ciljnu grupu ljudi kojima se obraćaju, da detaljnije vide ko su, koje su njihove vrijednosti i interesovanja i kako provode vrijeme na društvenim mrežama. Učenje i kreiranje sadržaja prema potrebama publike ne znači da svoju misiju i viziju moraju promijeniti, ali ne smijemo zaboraviti kome i na koji način se obraćamo”, istakla je Lazić.
 
 
Viktor Marković sa Njuz.neta kaže da mladi nisu dovoljno uporni i da lako odustaju u postizanju uspjeha i da bi zadržali svoju publiku i privukli novu.
 
“Ključno je biti uporan čak i kada mislite da pronalaženje publike ili uspjeh dolazi vrlo sporo, a u tom trenutku morate biti uporni i proći kroz taj početni dio jer ga niko nije pronašao odmah. Mislim da mnogi mladi gledaju ultrauspješne jutjubere i njihove milione pregleda, a ako odmah nemaju milione pregleda, istog trena i odustanu”, naveo je Marković.
 
 
Goran Igić, novinar i osnivač digitalnog medija „Vidi Vaka“, kaže da će, ako je priča dobro ispričana zadržati pažnju publike. Najvažnija formula je, po njemu, iskrenost i komunikacija.
 
“Komunikacija sa publikom je već duže vrijeme izgubljena. Kada izgradite dobar i iskren odnos sa svojom publikom, ona će vam dozvoliti da pravite greške. Oni će vam oprostiti čak i ako pogriješite. Ako je vaša publika angažovana i prati vaše priče jer dijeli vaše vrijednosti, onda je mnogo lakše razbiti te eho komore, a onda nije bitno koliko će priča trajati”, rekao je Igić.
 
Panel diskusija je održana u okviru regionalne konferencije „Rješenja i inovacije u medijima“, koju su organizovali Mediacentar Sarajevo i Udruženje građana „Zašto ne“, uz podršku ambasada Kraljevine Holandije na Zapadnom Balkanu. 

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.