Medijski trendovi: Mobilne platforme i dalje u porastu

Medijski trendovi: Mobilni uređaji i platforme i dalje predvode

Medijski trendovi: Mobilne platforme i dalje u porastu

Rast popularnosti mobilnih aplikacija i platformi nastavlja se i u 2016. godini, zaključuju autori istraživanja State of the News Media 2016.

Izvještaj američkog istraživačkog centra Pew Research Center o stanju medija u 2016. godini naglašava kontinuirani utjecaj digitalnih tehnologija na novinarstvo. Prema podacima koje su prikupili istraživači Centra, skoro 50% odraslih Amerikanaca vijesti dobija sa Facebooka, dok je cirkulacija štampanih dnevnih novina pala za 7 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Prihodi od oglašavanja za štampane medije doživjeli su najveći pad od 2009. godine, dok je ulaganje u reklame na mobilnim platformama u istom periodu poraslo za 65 posto.

Iako je ovo značajan procenat, on zapravo pokazuje i usporavanje rasta za digitalne platforme, kod kojih su se ti procenti prethodnih godina mjerili u troznamenkastim brojevima. Ipak, oglašavanje na mobilnim platformama u 2015. godini činilo je 17 posto ukupnog ulaganja u oglašavanje u medijima uopšte.

Pet najvećih internet kompanija (Google Facebook, Yahoo, Microsoft i Twitter) zaradili su 65 posto od 59,6 milijardi dolara potrošenih na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini. 

“Podaci sve jasnije pokazuju da utjecaj ovih kompanija ide daleko dalje od poslovnog i ulazi u samu suštinu novinarske industrije", kaže se u uvodu izvještaja. 

Način na koji korisnici dolaze do vijesti također je značajan pod utjecajem rasta mobilnih tehnologija. Od 110 najpopularnijih izvora informacija - uključujući i televizijske kuće i digitalne izdavače - 99 ih ima više posjeta na mobilnoj nego na desktop verziji web sajta.

Kompletan izvještaj "State of the News Media 2016" dostupan je ovdje.

Izvor: Nieman Lab, Pew Research Center