Instagram: Od platforme za zaradu i učenje do svjesnog gubljenja vremena
Instagram: Od platforme za zaradu i učenje do svjesnog gubljenja vremena
Iako se koristi za razonodu, pojedini zarađuju novce od kojih mogu lijepo da žive.
foto: pixabay
Iako većina ljudi Instagram doživljava kao društvenu mrežu na kojoj se dijele samo zabavni sadržaji, ta platforma se itekako može primijeniti u mnogo korisnije svrhe. Gotovo da ne postoji lokalni biznis ili ozbiljna kompanija koja nema Instagram profil, a ta društvena mreža postala je neizostavna u kreiranju marketinških kampanja.
Danas se Instagram koristi i kako bi se aktivistički djelovalo, mnogi novinari na Instagramu pronalaze interesantne priče, a pojedini Instagram influenseri u Bosni i Hercegovini za samo jednu kampanju zarade više novca od prosječne mjesečne plate.
Međutim, ta društvena mreža ima i svoje negativne strane. Ispitivanje sprovedeno putem Instagrama za potrebe ove analize, pokazalo je da čak 84 posto ispitanih smatra da im adiktivni sadržaji tamo bespotrebno oduzimaju vrijeme.
Melani Isović je banjalučka novinarka i aktivistkinja koja provodi i po nekoliko sati dnevno na Instagramu. Kaže da izgubi mnogo vremena u šarenilu te društvene mreže, a sadržaje koje najčešće prati su šaljivi video snimci, makeup tutorijali, moda i slično. Smatra da većina mladih provodi previše vremena na Instagramu, ali i generalno na drugim društvenim mrežama. Kaže da je razlog za to najvjerovatnije bježanje od stvarnosti u svijet gdje su svi nasmijani, sretni i sređeni.
Iako Instagram koristi za razonodu, Melani kaže da putem te društvene mreže pojedini influenseri zarađuju ozbiljne svote novca od kojih mogu lijepo da žive. Objašnjava kako Instagram smatra jako dobrom aplikacijom za biznis, pa podsjeća da profile na toj društvenoj mreži imaju kafići, stomatolozi, pa i ozbiljne kompanije. Ona dodaje da joj Instagram nije mnogo značajan u oblasti novinarstva, ali da tamo ima priliku da uoči zanimljive osobe i napiše priču.
„Nekoliko sjajnih ljudi sam našla na Instagramu i napisala tekst o njihovim unikatnim radovima. Na taj način sam ih u jednu ruku promovisala, pa i zbog toga smatram da je Instagram jedna sjajna aplikacija“, kaže Melani.
Milica Pralica je dugogodišnja aktivistkinja za ljudska prava, koja Instagram koristi u svrhu aktivističkog djelovanja. Ona kaže da u svom aktivističkom angažmanu Instagram igra vrlo važnu ulogu, jer informacije koje plasira tim putem publika nema priliku pronaći u mainstream medijima. Pojašnjava da ako se bavite temom koja interesuje mlade ljude, Instagram je jako dobar za plasiranje informacija, jer mladi nažalost sve manje čitaju, a sve više žele vizuelnog sadržaja.
Jedan od njenih aktivističkih angažmana na Instagramu je i promovisanje zero waste ekološkog pokreta, gdje se pokušava živjeti sa što manje otpada. Kaže kako je taj koncept života otkrila čitajući strane blogove i Instagram profile, gdje je pronašla informacije kako živjeti sa što manje otpada.
„Kada sam prije godinu dana krenula živjeti u skladu sa zero waste pokretom, dosta ljudi je komentarisalo kako je nemoguće živjeti bez otpada, da je to naporno i iziskuje puno novca, te da naš sistem nije prilagođen. Onda sam se ja odlučila da napravim challenge na Instagramu u periodu od 30 dana, a sve s ciljem da pokažem kako možemo smanjiti otpad. Objavljujući svakodnevno sadržaje na Instagramu na tu temu, dosta sam ljudi potakla da krenu koristiti proizvode koji se recikliraju i smanjuju zagađenje“, pojašnjava Milica Pralica.
Dodaje da se na Instagramu često susrećemo sa manipulativnim sarkastičnim humorom, kroz koji se nažalost proteže mizoginija, homofobija i nacionalizam, a da pri tome mladi nisu ni svjesni šta konzumiraju. Kaže da kroz kreiranje sadržaja na ličnom i Instagram profilu organizacije koju vodi, jako joj je bitno da sadržaj bude kvalitetan, edukativan i u skladu s potrebama mladih.
Iako je Instagram prvenstveno zamišljen za dijeljenje fotografija i kratkih videa, ta platforma može poslužiti kako bi se sprovelo ozbiljno istraživanje. Putem opcije „Poll“ na Instagram pričama, sprovedeno je ispitivanje o tome kakve sadržaje korisnici konzumiraju na toj društvenoj mreži. Učestvovalo je više od 450 ispitanika, a čak 84 posto njih smatra da na Instagramu ima puno adiktivnih sadržaja koji im bespotrebno oduzimaju vrijeme. Većina ispitanika u anketi je reklo da uglavnom konzumiraju zabavne sadržaje. Oko 30 posto učesnika u anketi je odgovorilo da bi se bavili influens marketingom na Instagramu, a 27 posto njih je reklo da prati influensere i proizvode koje reklamiraju.
Instagram igra veliku ulogu i u kreiranju marketinških kampanja, a Instagram influenseri su postali vrlo značajni u cijelom procesu.
Adin Seferović je digital marketing manager iz Agencije DAN, koji kaže da digitalni marketing gotovo svakodnevno pravi napredak u Bosni i Hercegovini. Pojašnjava da iako kasnimo za razvijenim zapadnim zemljama, upravo to nam daje mogućnost da predvidimo nadolazeće trendove.
Instagram je još uvijek površno shvaćen na našim prostorima, ali on smatra da će mladi vremenom sve više uviđati potrebu da koriste tu platformu za sadržaj koji je uistinu koristan. Kada govorimo o zaradi influensera na našim prostorima, Seferović kaže da taj posao još nije dostigao svoju gornju granicu u finansijskom segmentu, te da će cijene u budućnosti samo rasti.
„Svakako se i u ovom momentu može zaraditi veoma dobra plata, a za primjer uzimam jednu influensericu koja ne radi ispod 1000 KM kampanju. U prijevodu, jedna kampanja jakog influensera za naše prilike (post+story) donosi više novca od prosječne plate u našoj zemlji“, kaže Adin Seferović.
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.