Posjeta Al Jazeeri Balkans: Gimnazijalci učili o radu redakcije i slobodi u društvu

Posjeta Al Jazeeri Balkans: Gimnazijalci učili o radu redakcije i slobodi u društvu

Posjeta Al Jazeeri Balkans: Gimnazijalci učili o radu redakcije i slobodi u društvu

U sklopu projekta Mediji za građane – građani za medije, Fondacija Mediacentar je početkom marta ove godine organizovala posjetu medijskoj kući Al Jazeera Balkans za učenike Gimnazije Obala Sarajevo. Tokom posjete učenici su imali priliku da se druže sa novinarima i novinarkama te medijske kuće i upoznaju se sa načinom rada u redakcijama i procesom nastanka medijskog sadržaja.

“Mi smo imali priliku da iza kulisa vidimo kako se to stvaraju vijesti o događajima kod nas, i u svijetu. Naučili smo da je posao novinara i medijskih radnika koji učestvuju u stvaranju vijesti veoma kompleksan i da zahtijeva tim ljudi, ne samo novinara, nego montažera, fotoreportera, snimatelja i drugih”, kaže Iman Hasanović, učenica trećeg razreda Gimnazije Obala.

U okviru nastavnog plana i programa učenici su se kroz predmet Građansko obrazovanje/Demokratija i ljudska prava upoznali sa važnostima medijskih sloboda u društvu. Profesorica koja u Gimnaziji Obala predaje taj predmet, Melika Brodović, kaže da su učenici željeli dodatno istražiti pitanje medijskih sloboda i s temom Ugroženost medijskih sloboda prijavili su se na takmičenje projekta Građanin, koje organizira Civitas, a u kojem mladi ljudi sami razvijaju rješenja i akcione planove za probleme u zajednici. Brodović ističe da su posjete medijskim kućama veoma važne jer mogu pomoći u povećanju medijske i informacijske pismenosti kod učenika, ali i da je nephodno da učenici o medijima uče i u sklopu redovne nastave.

“Mislim da bi to sa jednim časom sigurno bilo veoma bitno da učenici nauče kako i na koji način procjenjuju vijesti i informacije koje im se pružaju i koje im se plasiraju u medijima kako bi kritički procjenjujući, mogli sami da dođu do zaključka koji je medij objektivan, koji nije i da dođu do ispravne informacije”, kaže Brodović.

Maida Mešanović, učenica trećeg razreda Gimnazije Obala, kaže da su medijske slobode veoma važne zbog toga što se stepen slobode u jednom društvu mjeri i “stepenom slobode izražavanja i slobode medija” i da mediji predstavljaju “stub demokratije”.

Trasparentan rad medija

Novinari Al Jazeere Balkans su učenicima govorili o izazovima sa kojima se svakodnevno susreću, a pokazali su im kako izgleda rad u jednoj redakciji. Razgovarali su o novinarskim istraživanjima i vjerodostojnosti izvora, sprečavanju širenja lažnih vijesti, pripremama za realizaciju različitih emisija.

Novinarka Al Jazeere Balkans Marina Riđić kaže da objektivno novinarstvo podrazumijeva i transparentan rad medija i da bi to “između ostalog, značilo i da su vrata medijskih kuća širom otvorena svima koji su zainteresovani za rad medija iznutra”. Rekla je da je to naročito važno u doba izazova medijske i informacijske pismenosti gdje svako od nas koristeći društvene mreže ponekad nesvjesno bude dio nečije propagande, bude zloupotrijebljen i izmanipulisan, ali da ponekad ne znajući širi lažne vijesti.

“Mislim da je važno da posebno mladi ljudi, srednjoškolci, shvataju na koji način mediji pokušavaju da istraže informacije, kako izgleda rad u jednoj redakciji, kako provjeravmo izvore i na kraju dana kako spriječiti određene greške baš u kontekstu širenja lažnih vijesti”, kaže Riđić.

Učenici su ranije gostovali u emisijama televizija FACE i TVSA, a o njihovom interesu za medijske slobode je pisalo i Oslobođenje. Oni trenutno nastavu prate online, a takmičenje Građanin je zbog pandemije koronavirusa odgođeno.

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.

Regionalni program “Mediji za građane – građani za medije: Jačanje kapaciteta nevladinih organizacija za razvoj medijske i informacijske pismenosti na Zapadnom Balkanu” uz podršku Europske unije implementiraju partnerske organizacije Mediacentar Sarajevo, Albanski medijski institut, Makedonski institut za medije, Institut za medije Crne Gore, Novosadska novinarska škola, Mirovni Inštitut, SEENPM.