10 najčitanijih tekstova na portalu MC Online!

10 najčitanijih tekstova na portalu MC Online!

Donosimo pregled najčitanijih tekstova na portalu MC Online u 2011. godini. Nadamo se da ćete i u 2012. biti uz nas. Želimo vam ugodne praznike!

1. Prezime, obraz i Al- Jazeera

Jasna Balorda u briljantnom tekstu analizira zašto članci o bračnoj krizi pjevača i voditeljice odudaraju od standardne Avazove senzacionalističke i melodramatske matrice?

2.  Medijska galaksija Fadila Hadžića

Nadahnuta skica za analizu filma Desant na Drvar Nebojše Jovanovića otkriva jedinstveni doživljaj medijskog u filmskom opusu nedavno preminulog filmskog autora i vrsnog novinara Fadila Hadžića.

3. Sveznajući kolumnisti i bezlični internetski anonimusi

Sanjin Pejković, saradniki našeg portala iz Švedske,  analizira bijes kolumnističke elite prema anonimnim komentatorima tekstova na Internetu. Možda se radi o nevjerici prema novim medijima, ili problemu anonimnosti. A možda je ipak riječ o običnom strahu da će uloga sveznajućeg kolumniste biti potisnuta na margine?

4. Žena po mjeri bh.medija


Sabina Ćudić
se pita kako izgledaju žene u BH medijima? U bikinijima, proslavljene aferama sa (ne)poznatim fudbalerima, te javno linčovane zbog usuđivanja na politički angažman.

5. Demonske majke

Ivana Dračo u svom sjajnom tekstu tvrdi da medijsko izvještavanje o slučajevima čedomorstva u BiH učvršćuje mitski konstrukt „demonske majke“, tvoreći jasnu granicu između „normalnog“ i „devijantnog“ majčinstva. Na taj način bh. mediji održavaju i učvršćuju tradicionalne rodne identitete i uloge, odjeljujući „dobre majke“ od „onih drugih“, „monstruoznih“.

6. Nastavak rata filmskim sredstvima

Još jedan tekst Sanjina Pejkovića među deset najčitanijih na ovom portalu u 2011.godini. Autor analizira zašto je nedavno prikazivanje dva dokumentarna filma o ratu u BiH na švedskoj državnoj televiziji otvorilo žustru polemiku u tamošnim medijima i na internetskim portalima?

7. Alternative govoru mržnje u postjugoslovenskim medijima

Naša saradnica iz Banja Luke Danijela Majstorović smatra da se kolumne Borisa Dežulovića i medijsko pisanje sa Jugo-predznakom uopšte kristalizuju kao prvorazredna kritika govora mržnje i podjela u rasparčanom javnom prostoru.

8. Demistificiranje jezika „60 minuta

Istraživanja novinarskih organizacija su rijetka i zato su dobrodošla ako su motivirana profesionalnim razlozima i potrebama. No, da li je takvo “istraživanje” NUNRS-a o jeziku mržnje u “60 minuta", pita se u ovom tekstu Mehmed Halilović.

Novostvoreno udruženje novinara u Banjoj Luci (“Nezavisno udruženje novinara Republike Srpske”, NUNRS), nastalo otcjepljenjem od udruženja “BH novinari”, uspjelo je ni mjesec dana nakon vlastitog uspostavljanja da zatalasa medijsku i političku scenu u BiH. Ono je, naime, ciljanoj javnosti, na 1.200 adresa, ponudilo vlastito istraživanje pod radnim naslovom “Jezik novinara Bakira Hadžiomerovića i Slobodana Vaskovića u političkom magazinu 60 minuta”.

9. Čiji su filmovi?

Potaknut medijskim napisima povodom otvaranja filmskog festivala u Cannesu, Sanjin Pejković komentira recentnu praksu prekrajanja i podjele kreativne zaostavštine bivše zajedničke države.

10. Zabavni i besplatni alati za vizualizaciju podataka

Posljednji na listi najčitanijih tekstova u 2011.godini daje praktične savjete za prikaz statističkih podataka na Internetu. Neke priče na Webu je teško vizualizirati i učiniti ih interaktivnima. Često sadrže dosadne podatke koje je teško čitati ili se jednostavno ne mogu dovoljno atraktivno vizuelno predstaviti popratnim video-materijalom ili fotografijama. Whitney Mathews daje prikaz nekoliko zabavnih i besplatnih alata za vizualizaciju podataka koje novinari mogu koristiti za različite setove podataka.