10 napomena o društvenim medijima

10 napomena o društvenim medijima

U tekstu naslovljenom „10 stvari o društvenim medijima koje može da vas nauči vaša baba“, objavljenom na sajtu Socialmediatoday.com, i novinari mogu da se podsete nekih osnovnih pravila lepog, ali i pragmatičnog ponašanja koje je osnova za dobru strategiju profesionalnog korišćenja društvenih mreža kao potencijalni izvor kontakata, ideja, ili kao medija za distribuciju sadržaja ili promociju.

1.    Obratite pažnju na manire. Pravila lepog ponašanja iz realnog sveta primenjuju se i na virtualni, pa i tako i gafovi, a oni odbijaju potencijalne prijatelje. Društveni mediji jesu društveni, to ne treba zaboraviti.


2.    Uljudite se. Bitno je kako ćete se predstaviti drugima, baš kao i u realnom svetu. Uvek mislite na to.


3.    Zahvalite se. Moguće je od poznanika dobiti prijatelja, ali za to treba znati zahvaliti se ili pokrenuti istinski ljudski kontakt.

 
4.    Sklonite laktove sa stola. Treba se ponašati s poštovanjem prema svim ljudima, što će drugi videti i tako i vas više poštovati, a poštovanje koje uživate je izuzetno važno na društvenim mrežama.

5.    Utišajte muziku. Na društvenim mrežama je već ionako mnogo “buke”. Ako zagušite svoj ‘kanal’ onim što vas lično zanima, ljudi će prestati da vas prate ako im postanete prenaporni.


6.    Završite ono što ste počeli. Kada ste se već priključili nekoj zajednici, to podrazumeva da ste dostupni ljudima i da im odgovarate. Ne možete komunicirati samo po sopstvenom nahođenju.


7.    Pojedite svo povrće. Ima stvari u vezi sa društvenim medijma koje naprosto nisu uzbudljive, ali je moguće da vam trebaju za “rast i zdravlje”. Zato bi društvene mreže trebalo koristiti mudro, a ne samo iz pomodarskih razloga.


8.    Šta bi sa dobrim, starim…? Nekada je bolje upotrebiti telefon, email ili se uživo videti s ljudima. Društveni mediji ne završavaju sve poslove, tj. nisu dovoljno efikasni ili nisu pravi alat za ono što vam treba.


9.    Čovek se drži za reč... Društveni kapital, tj. poverenje u ljude je ono što pokreće društvene medije. Zato se morate ponašati tako da vam drugi veruju ako hoćete da im budete od koristi i tako imate uticaja.


10.    Dva puta meri, jednom seci... Dobro smislite šta ćete reći pre nego što to i uradite jer će vas “čuti” bilo ko, a izrečeno pritom ostaje na mreži zauvek.