Društveni mediji se koriste za manipulaciju javnim mnijenjem

Društveni mediji se koriste za manipulaciju javnim mnijenjem

Društveni mediji se koriste za manipulaciju javnim mnijenjem

Društvene mreže poput Twittera i Facebooka platforme su na kojima vlade i pojedinci šire neistine i propagandu, pokazalo je novo istraživanje Univerziteta Oksford.
 
Istraživanje provedeno u devet zemalja svijeta - Rusiji, Tajvanu, Brazilu, Kanadi, Kini, SAD-u, Njemačkoj, Poljskoj i Ukrajini -  pokazalo je da Facebookov i Twitterov algoritam podržava "laži, smeće i netačne informacije" koje se koriste za ciljeve tradicionalne propagande i manipulacije javnim mnijenjem. Među tehnikama manipulacije nalaze se automatizirani nalozi (tzv. botovi) koji podržavaju i dijele određene sadržaje, čime stvaraju iluziju popularnosti, koja je jedna od glavnih mjera algoritama društvenih mreža, i na taj način potiskuju tačne informacije. Ovakva manipulacija može dovesti do pojave koja se u izvještaju naziva "proizvodnja konsenzusa", stvaranja iluzije o popularnosti određenih političkih opcija koje prije toga nisu imale podršku javnosti.
 
"Iluzija o online podršci određenom kandidatu može proizvesti stvarnu podršku. Trump je tokom izbora učinio Twitter svojom pozornicom i glasači su na to obratili pažnju", kaže se u izvještaju.
 
Za istraživače je posebno interesantan slučaj Rusije, čiji su utjecaji na vanjsku politiku putem interneta jedna od najpopularnijih tema razgovora o digitalnoj sigurnosti danas. Prema procjenama istraživača, oko 45% visokoaktivnih korisnika Twitter u Rusiji su botovi. "Rusija je studija slučaja kako posebno moćan autoritarni režim koristi društvene medije da kontroliše ljude", kaže jedan od autora izvještaja. 
 
Autori smatraju da predstavnici društvenih mreža moraju učiniti više i djelovati brže na rješavanju problema online propagande. Od zemalja koje su učestvovale u istraživanju, Njemačka se izdvaja progresivnim zakonima na polju regulacije sadržaja na društvenim mrežama. "Njemačka je vodeći autoritet na području sprečavanja kompjuterizirane propagande i radi na prevenciji online manipulacije javnog mnijenja, a ne kontroli već postoječih korisnika", navodi se u izvještaju.