Novinarske organizacije kritikovale plan otpuštanja radnika njemačkog tabloida Bild

Novinarske organizacije kritikovale plan otpuštanja radnika u njemačkom tabloidu Bild

Novinarske organizacije kritikovale plan otpuštanja radnika njemačkog tabloida Bild

„U tako velikoj medijskoj grupaciji moraju se ponuditi alternativni poslovi.“

foto: Bild / Facebook

Njemački najprodavaniji tabloid Bild najavio je da će otpustiti oko 200 ljudi i zatvoriti oko jedne trećine svojih regionalnih izdanja širom zemlje. Evropska federacija novinara (EFJ) pridružila se Udruženju njemačkih novinara (DJV) u suprotstavljanju planovima izdavača Axel Springer SE, pozivajući da nijedan novinar ne bude otpušten.

Ovaj potez dolazi nakon što je kompanija ove godine pokrenula veliki pomak ka potpuno digitalnom poslovanju. Pozivajući se na e-mail poslan zaposlenima u ponedeljak, 19. juna 2023., The Guardian je prvo izvijestio da će se Bild „rastati od kolega koji imaju zadatke koje u digitalnom svijetu obavlja umjetna inteligencija i/ili automatizovani procesi“. Te informacije je kasnije demantovala kompanija Axel Springer, koja je u izjavi rekla da ukidanje radnih mijesta ni na koji način nije povezano sa umjetnom inteligencijom, već je dio restrukturiranja regionalnih medija.

DJV oštro je kritikovalo planirana otpuštanja: „Ako izvršni direktor Matijas Dopfner želi da otpusti grupu zaposlenih, to je antisocijalno prema zaposlenima, ali i ekonomski izuzetno glupo. Bild je i dalje donosioc profita Axel Springera. Manje regionalnog izvještavanja znači manje usluga čitaocima, a samim tim i manje čitalaca“, rekao je predsednik DJV Frank Uberall. „Ne smije biti otpuštanja. U tako velikoj medijskoj grupaciji moraju se ponuditi alternativni poslovi. Springer to duguje svojim ljudima“, dodao je Uberall.

„Sa povećanjem kanala distribucije, digitalnom novinarstvu je potrebno više kolega u redakcijama, a ne manje. Upotreba umjetne inteligencije ne može da preuzme ljudsku kreativnost, klasifikaciju istraživanja i novinarsku odgovornost za koju se novinari zalažu“, upozorio je Kristof Šmic, član ver.di nacionalnog odbora odgovoran za medije.

Uprkos inflaciji, energetskoj krizi i ratu u Ukrajini, grupacija je dobro zaradila 2022. godine sa godišnjom prodajom od 3,9 milijardi eura i profitom od tri četvrtine milijarde eura, navodi ver.di.

Izvor: EFJ

___
 

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.