Televizija i dalje primarni izvor informacija

Televizija je i dalje primarni izvor informacija

Televizija i dalje primarni izvor informacija

Oksfordski Reuters institut odsjeka za novinarstvo, objavio je studiju o korištenju digitalnih platformi i mobilnih uređaja za praćenje vijesti u kojoj su učestvovali ispitanici iz šest zemalja: Austrije, Češke, Holandije, Poljske, Portugala i urbanih područja Turske.

U izvještaju se kao ključni podatak navodi da u zemljama obahvaćenim ovom studijom postoje izrazite varijacije od strane korisnika kada je u pitanju korištenje uređaja za praćenje vijesti. Primjerice, u Poljskoj je relativno visok procenat (oko 52%) onih koji prate vijesti na pametnim telefonima, međutim, čitanje vijesti na desktop i laptop uređajima daleko je zastupljenije (oko 81%). S druge strane, u Češkoj i Portugalu, samo 34% ispitanih koristi mobilne uređaje za praćenje vijesti. U Turskoj, 52% ispitanika je izjavilo da za informiranje koristi isključivo mobilne uređaje, ali ovaj podatak je dobijen na uzorku populacije koja živi u urbanim sredinama.

Studija je pokazala i da su domaće digitalne medijske kuće daleko popularnije među lokalnim stanovništvom u odnosu na internacionalne poput Huffington Post-a ili BuzzFeed-a. Jedini izuzetak je digitalna platforma Google News, koja u Austriji predstavlja jedan od popularnijih servisa za praćenje i otkrivanje vijesti.

Kada je u pitanju plaćanje pretplate za digitalne sadržaje, 50% ispitanih je izjavilo da su plaćali isključivo jednodnevne pretplate kako bi mogli pročitati određeni članak ili izdanje. Izuzetak je Holandija, u kojoj je sistem preplate na digitalna izdanja daleko zastupljeniji.

Facebook je i dalje najpopularnija društvena mreža za otkrivanje vijesti među ispitanicima iz svih zemalja koje obuhvata ova studija.

Iako je popularnost digitalnih servisa i platformi za praćenje vijesti u stalnom porastu, publika i dalje ostaje lojalna tradicionalnim medijima. Televizija se i dalje smatra primarnim izvorom informaranja, čak i među ispitanicima koji su naveli da svakodnevno koriste digitalne servise, zaključaj je studije. 

Kompletnu studiju možete pogledati ovdje.

Izvor: Reuters InstituteNieman Journalism Lab