Zašto je tvoja publika tvoj partner: Održan webinar “Your Audience is Your Partner”

Zašto je tvoja publika tvoj partner: Održan webinar “Your Audience is Your Partner”

Zašto je tvoja publika tvoj partner: Održan webinar “Your Audience is Your Partner”

“Urednici i novinari postaju svjesni toga da publika nije samo konzument vijesti, već njihov partner”, poručio je izvršni direktor SEENPM-a Tihomir Loza na webinaru “Audience is Your Partner.”
 
foto: Screenshot
 
“Tradicionalno izvještavanje počinje slušanjem publike, a angažman publike se desi kada javnost odgovori na objavu a onda i novinar, koji je odgovaran javnosti“, rekla je Meredith Turk, novinarka i stručnjakinja za razvoj angažmana publike u tehnološkoj kompaniji Hearken govoreći na webinaru pod nazivom “Your Audience is Your Partner“ koji je okupio više od 40 učesnika među kojima su bili novinari, ali i građani Bosne i Hercegovine i regije.
 
Ovaj webinar je osmišljen da bi se izgradilo povjerenje u novinarstvo u medije transparentnošću i angažmanom publike.
 
Predavač je, pored Meredith Turk, bio i Dinko Dundić, glavni i odgovorni urednik portala Fokus.ba.
 
U svojoj prezentaciji Turk je pokazala kako povećati angažman medija sa publikom te je istakla kako tradicionalno izvještavanje počinje slušanjem publike i navela primjere na koji način mediji mogu služiti onima koji konzumiraju vijesti.
 
Govorila je i o tome kako Hearken definiše angažman publike te kazala kako se njihova uključenost desi kada javnost odgovori na objavu a onda i novinar, koji je odgovoran javnosti.
 
“Pozvati publiku na podjelu sadržaja, slušati njihova pitanja te odgovarati na ono što ih zanima i ponavljati taj krug. Važno je da novinar zna šta želi sljedeće, kao i šta publika treba da zna”, kazala je Turk.
 
Podcrtala je važnost postavljanja dodatnih pitanja te naglasila i kako su udarne vijesti prilika da se poveća angažman i interakcija sa publikom.
 
Govoreći o tome koja je uloga publike u medijima navela je kako pitanja javnosti mogu potaknuti promjenu sistema te predstavila i primjer toga. Tako su u Chicagu vlasti počele sa zamjenom vodovodnih cijevi u parkovima koji imaju fontane nakon što su novinari odgovorili na upite građana te otkrili da voda u fontanama u tome gradu nije za piće, odnosno da je u njoj pronađena ogromna količina olova. 
 
Takođe, jedan od načina kako povećati interakciju sa publikom je izraditi na primjer bilten za one čitatelje koji žele da se pretplate na određeni portal ili drugom vrstom slične ponude.
 
Drugi predavač na webinaru bio je Dinko Dundić koji je predstavio portal Fokus.ba koji je pokrenut 2014. godine. Govorio je o tome kako je bilo jako teško ostvariti interakciju sa čitateljima na Facebooku, no nakon istraživačkih priča na kojima su počeli raditi, to se promijenilo. Tako su u tom mediju počeli sa tekstovima o korupciji, kriminalu, odnosno, kako je naveo Dundić, vratili su se osnovama, nakon čega je angažman sa publikom povećan.
 
Priča novinarke Fokus.ba Semire Degirmendžić o aferi “Respiratori” dobila nagradu Društva novinara BiH za novinarku godine, ali i nagradu Evropske unije za istraživačko nvoinarstvo u 2020. godini.
 
“Čitatelji žele pročitati 100 posto tačnu vijest”, naveo je Dundić te dodao kako teme o tome o čemu će pisati pronalaze i u pitanjima i iskustvima čitatelja. 
 
Ovaj portal dobio je odličnu interakciju sa čitateljima nakon što su pisali o Faviri – lijeku iz Turske koji se našao u BiH - i o kome su postojali neprovjereni navodi da liječi COVID-19. Fokus.ba je istraživao o tome lijeku te su pozivali apoteke kako bi pitali da li ga imaju na svojim policama, na šta nisu dobijali konkretne odgovore, ali su redakciju ovog portala obavještavali čitatelji o tome te im slali račune iz apoteka o kupljenom lijeku. Nakon poziva nadležnim, ovaj lijek je zabranjen.
 
“Želim reći da smo kroz ovu priču i interakciju sa čitateljima, napisali tekst a građani su dobili tačnu vijest. To je korisno i za medije i građane”, istakao je Dundić.
 
Nakon izlaganja predavača sa pitanjima i komentarima su se uključili i građani. Jedna od njih je bila i učesnica iz Crne Gore koja je kazala da se ovome webinaru priključila upravo zbog njegovom naziva “Your Audience is Your Partner”. Ona smatra kako u toj državi pojedini novinari uzrokuju mnogo problema te da želi da mediji istražuju o tome ko su ljudi koji “odlučuju o njenoj budućnosti” komentarišući posljednja dešavanja u tamošnjem parlamentu.
 
Tihomir Loza, izvršni direktor SEENPM-a, jednog od organizatora ovoga webinara, odgovorio je učesnici iz Crne Gore te kazao kako su to važna pitanja koje je navela te da je mreža na čijem čelu je on uradila nekoliko inicijativa u vezi sa problemima u medijima u toj zemlji.
 
“Prije nekoliko mjeseci smo imali sastanak urednika iz regije koji su održani upravo u Crnoj Gori, u Njivicama, a interes kolega je bio dobar. Urednici razumiju ove probleme, ali generalno je situacija na Balkanu pa tako i Crnoj Gori specifična. Kolege su na tom sastanku zaključile kako će cijeniti pomoć koju im ponude organizacije poput Transitions i SEENPM. Pandemija je s jedne strane dovela do lavine informacija, ali je takođe probudila apetit za dobro novinarstvo”, komentarisao je Loza.
 
“Crna Gora je specifična kad se govori o polarizaciji, ali postoji nekoliko medija koji su dosta aktivni na ovom polju”, dodao je.
 
Na ovome webinaru se predstavio i Ognen Janeski, novinar televizije 24 iz Skoplja, koji je spomenuo kako za razliku od Sjeverne Makedonije, u BiH i Srbiji se mnogo komentariše u objavama na Facebooku. Također je naveo i primjer u kome je objasnio kako je on došao do interakcije sa publikom te spomenuo televizijsku emisiju u kojoj su građani govorili koje teme bi oni voljeli da novinari istražuju te podcrtao važnost komunikacije sa publikom i zaključio koliko je važno upravo prihvatiti publiku kao partnera.
 
Na kraju ovoga webinara, koji je organizovan u saradnji SEENPM-a i organizacije Transitions, učesnici su iznijeli svoje zaključke te je poručeno kako je nedostatak kulture dijaloga jedan od problema i da je iz tog razloga prisutan govor mržnje na društvenim mrežama, ali da postoje fact-checking organizacije u regiji gdje se govor mržnje može prijaviti, što je predstavlja jedan od načina borbe protiv toga.
 
Dodata je i potreba organizovanja treninga u vezi sa moderiranjem komentara na objavama na društvenim mrežama, kao i treninga o tome kako da publika bude više uključena u medijima. No, pored navedenih pitanja, potrebno se pozabaviti i dezinformacijama u komentarima na mrežama, odnosno šta učiniti kada čitatelj postavi dezinformaciju, da li je ignorisati ili kako odgovoriti.
 
Izvršni direktor SEENPM-a Tihomir Loza je po završetku webinara poručio da urednici i novinari postaju svjesni da publika nije samo konzument i da bi trebala biti njihov partner. Rekao je i da je bez jačeg odnosa sa publikom, novinarstvo osuđeno na propast. Također, najavio je još nekoliko sličnih događaja tokom ove godine.
 

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.