Facebook omogućio konvertovanje Instant Articles u formate za Google i Apple

Facebook omogućio konvertovanje Instant Articles u formate za Google i Apple

Facebook omogućio konvertovanje Instant Articles u formate za Google i Apple

Nakon što su se novinski izdavači počeli udaljavati od Facebookovog formata za objavljivanje vijesti, predstavnici platforme najavili su da će Instant Articles sada biti moguće jednostavno konvertovati u Apple News i Google AMP formate.

Dvije godine nakon što je predstavljen, Facebookov program Instant Articles, koji novinskim izdavačima omogućava (brže) prikazivanje sadržaja direktno unutar ove društvene mreže, počeo je nailaziti na sve veći otpor korisnika koji na ovaj način gube posjete svojim web sajtovima, a ne uspijevaju monetarizirati sadržaje objavljene unutar Facebookove platforme na način na koji im je to obećano. Pored finansijskih, mnogi izdavači navode i tehničke teškoće pri korištenju platforme i paralelne pripreme sadržaja za Google AMP (Accelerated Mobile Pages) i Apple News, koji na sličan način serviraju sadržaje korisnicima.

U pokušaju sa odgovori na neke od problema i zadrži medijske kuće u programu, Facebook je programu prvo dodao direktne linkove prema Facebook stranicama izdavača i mogućnost registracije za njihove vijesti, a sada je objavio i ekstenziju koja omogućava konverziju članaka namijenjenih za objavljivanje na ovoj platformi u formate sličnih programa koje vode Google i Apple. Ažurirani softverski paket za kreiranje Instant Articles sada nudi opciju transformacije koda u verziju neophodnu za kreiranje formata za druge platforme, olakšavajući proces pripreme nekoliko verzija istog sadržaja. 

Pokrenut 2015. s namjerom ubrzavanja prikaza novinskih sadržaja unutar platforme i uz podršku nekih od najvećih medijskih kuća, program Instant Articles u posljednje vrijeme je napustio niz partnera, uključujući Guardian i New York Times, koji su shvatili da im je lakše monetarizirati direktne linkove prema sajtovima i da ovako objavljeni sadržaji privlače više pretplatnika.

Izvor: Nieman Journalism Lab, Facebook