Novinska agencija AFP tužila Twitter

Novinska agencija AFP tužila Twitter

Novinska agencija AFP tužila Twitter

Tužba zbog odbijanja pregovora o plaćanju distribucije sadržaja ove novinske agencije.

foto: Unsplash

Agence France-Presse (AFP) po zakonu o autorskim pravima u Francuskoj tužila je platformu „X“ Elona Muska, poznatu kao Twitter, zbog odbijanja da pregovara o plaćanju distribucije sadržaja ove novinske agencije.

APF je zatražila hitnu zabranu od suda u Parizu kako bi primorala „X“ da pruži potrebne informacije o ponovnoj upotrebi njenog sadržaja kako bi izračunala koliko novca joj pripada prema francuskom zakonodavstvu o srodnim pravima.

AFP je izrazio zabrinutost zbog jasnog odbijanja Twitter-a, nedavno preimenovanog u „X“, da uđe u pregovore o implementaciji srodnih prava za štampu.

„Ova prava su uspostavljena kako bi se omogućilo plaćanje novinskim agencijama i izdavačima od digitalnih platformi koje zadržavaju većinu novčane vrijednosti generirane distribucijom vijesti”, navela je novinska agencija u saopštenju za javnost.

Proširenje zakona o autorskim pravima na odlomke sadržaja vijesti koji se ponovno dijele na digitalnim platformama dogovorila je Evropska unija još 2019. godine, a prenesen je u francuski zakon u julu iste godine.

Zakon pokriva sve osim najkraćih isječaka sadržaja vijesti koji se dijele na digitalnim platformama, a osim teksta pokriva i drugi sadržaj koji proizvode izdavači vijesti, kao što su fotografije, video zapisi i infografike.

“Ovo je bizarno. Žele da im platimo za promet njihovog sajta gdje oni ostvaruju prihod od oglašavanja, a mi ne", prokomentarisao je Musk na „X“ platformi.

EU nije jedina regija u kojoj su digitalne platforme zakonski obavezne da uđu u pregovore s izdavačima vezano za plaćanje ponovne upotrebe vijesti. Australija je još 2021. godine donijela kodeks za pregovaranje koji cilja na Google i Facebook. Dok je kanadski parlament nedavno usvojio  Zakon o online vijestima , koji također zahtijeva da tehnološke platforme pregovaraju s izdavačima kako bi uspostavile “pravednu podjelu prihoda” njihovih sadržaja.

Izvor: Techcrunch

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.