Izložba 'WORLD PRESS PHOTO 09’

Izložba 'WORLD PRESS PHOTO 09’
Ambasada Kraljevine Nizozemske i Mediacentar Sarajevo vam predstavljaju izložbu Svjetske novinarske fotografije ‘WORLD PRESS PHOTO 09’. Izložba će biti postavljena u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine, u periodu od 3.–17. juna 2009. godine. Pored same izložbe, program obuhvata i javnu debatu o etici novinarske fotografije.
Medijski sponzori izložbe su: Slobodna Bosna, BH Dani, Gracija, Dnevni Avaz i Radio Stari Grad.
“World Press Photo 09” je neovisna, neprofitna organizacija, osnovana 1955. godine u Nizozemskoj. Glavni cilj organizacije je međunarodna podrška i promocija rada profesionalnih novinskih fotografa. Tijekom godina, "World Press Photo" je izrasla u nezavisnu platformu posvećenu foto-novinarstvu i slobodnoj razmjeni informacija.
Na putu ka ostvarenju svojih ciljeva, "World Press Photo" svake godine organizuje najveće i najprestižnije natjecanje novinarskih fotografa. Nakon toga, od nagrađenih fotografija se formira putujuća izložba, čiju postavku godišnje vidi preko dva miliona ljudi u preko pedeset zemalja. Sve nagrađene fotografije ulaze i u katalog koji se svake godine štampa i izdaje na šest jezika.
Pored priređivanja ogromnog broja izložbi, ova organizacija se bavi i praćenjem razvoja foto-novinarstva. Edukativni projekti igraju značajnu ulogu u aktivnostima "Svjetske novinarske fotografije“. U zemljama u razvoju organizuju se seminari i radionice koji su otvoreni za fotografe i foto agencije. Takođe, svake godine u Nizozemskoj održava se i Joop Swart Masterclass, namjenjen talentiranim fotografima koji tek započinju svoju karijeru. Joop Swart masterclass je odlična prilika za fotografe da dobiju praktična uputstva i stručne savjete od lidera u toj profesiji.
“World Press Photo” sponzoriraju:
Nizozemska poštanska lutrija - Nizozemska poštanska lutrija je, kao najveća nizozemska humanitarna lutrija, glavni sponzor “World Press Photo”.
Canon- Canon je već više od sedamnaest godina jedan od najvećih partnera “World Press Photo”. Ovo dugogodišnje partnerstvo bazirano je na posvećenosti kompanije Canon prema fotografiji i volji da se pruži pomoć neustrašivim fotoreporterima. Kompanija Canon je ponosna što ima značajnu ulogu u organizaciji velike izložbe “World Press Photo”.
TNT - Partnerstvo sa kompanijom TNT zasniva se na zajedničkom cilju u borbi za slobodu informacije. Kompanija TNT vjeruje da njihovo sponzorstvo vjerno oslikava njihovu želju i napore da učine svijet ljepšim mjestom.
Svjetska novinska fotografija za 2008. godinu:
Anthony Suau , SAD, magazin "Time”, Ekonomska kriza u SAD: Nakon deložacije
Detektiv Robert Kole, policajac iz Cuyahogo okruga, ulazi u kuću koja je bila pod hipotekom, nakon deložacije porodice koja je u njoj živjela – Cleveland, Ohio, 26. mart
Ove godine, World Press Photo takmičenje je nadmašilo sve dosadašnje rekorde sa 96,268 fotografija u konkurenciji, sa 5,508 autora, pripadnika 124 različite nacionalnosti. Ovo su izvanredne brojke u svakom smislu. Kako je itko mogao da pomisli da novinarska fotografija umire? Istina je da se ova vrsta fotografije nalazi u fazi velike ekspanzije na nova tržišta, kulture, kao i nove vrste medija. Vijest u obliku slike nikada nije bila tako trenutna, vitalna, tako momentalno dostupna i sveprisutna. Dokumentarna fotografija je itekako živa i zdrava i uliva novu energiju u sve nas, kroz ovu izložbu koja će proputovati čitav svijet.
Više od pola vijeka, posvećeni profesionalci iz oblasti fotografije iz čitavog svijeta se okupljaju u jedinstven žiri u Amsterdamu, u pokušaju da izvedu gotovo nemogući zadatak, da među desetinama hiljada fotografija nađu jednu koja može da predstavi čitav svijet. Ozbiljnost ovog zadatka, kao i dugi sati i dani potrebni za njegovo izvršenje, za nas su uvijek bili istovremeno uzbudljivo, ali i iscrpljujuće iskustvo. Ovogodišnji žiri se nije mnogo razlikovao od svojih prethodnika, u smislu istestirane procedure koja za rezultat daje fotografiju godine. Ali, danas je svijet novinarske fotografije drugačiji. Ovaj žiri je bio izuzetno svjestan promjena koje se odvijaju u našem profesionalnom okruženju.
Pobjednička fotografija autora Anthony Suau-a je savršen primjer koji oslikava kompleksnost koju profesionalac može implementirati u običnu fotografiju. Trenutna svjetska ekonomska kriza počinje da poprima epske razmjere, što ozbiljno utiče na sve nas. Isprva, mislimo da znamo šta vidimo na klasičnoj crno-bijeloj fotografiji, na kojoj je uniformisano lice koje stoji u sredini sobe koja je u haosu, sa pištoljem u rukama, u sred nečijeg doma. Ovaj je scenarij poznat, i ranije je bio povezivan sa ratom, kriminalom ili trgovinom drogama. Ovoga puta, međutim, nevidljive žrtve su krive, samo zbog nemogućnosti da plate sopstvene račune. Misterija slike se otkriva u njenom naslovu. Žiri se složio oko toga da vrhunska žurnalistička fotografija treba da ohrabri onoga koji je posmatra na razmišljanje, te da pokrene više pitanja, nego što nudi odgovora, što ova fotografija i čini. Ova slika je prijeteća. Nova vrsta rata, ekonomskog rata, stigla je u naše domove i naše živote.
Dokazi o tradicionalnijim vrstama ratova, vođenim od strane ljudi ili prirode, široko su prikazani u pobjedničkoj selekciji 2008. Veliki zemljotres u Kini, ciklon na Mijanmaru, oružani konflikt Rusije i Gruzije, čak i velika erupcija vulkana u Čileu, imaju svoje mjesto u selekciji. Nemaju sve fotografije ulogu da nas zaplaše, iako su vijesti često zastrašujuće. Kada se radi o portretima, prirodi, sportu, umjetnosti i različitim kategorijama zabave, navikli smo na žive boje i kulture svijeta. Nadamo se da ćete, dok budete gledali ove fotografije, doživljavati šok, zadovoljstvo, ili će vas intrigirati bogatstvo današnje novinarske fotografije, kao što smo i mi, kao žiri, iskusili ove emocije.
Budućnost očekujemo hrabro, dok smo prosto osvojeni vizuelnim dokazom o zaprepašćujućoj prošlosti koja je zauvijek sačuvana ovdje, za nas.
Predsjedavajuća žirija za 2009. godinu - MaryAnne Golon, SAD, konsultantica i urednica fotografije
Žiri WPP 09:
Akinbode Akinbiyi, Nigeria, fotograf, pisac i kustos; Patrick Baz, Francuska/Lebanon, regionalni menadžer fotografije za Bliski Istok, Agencija France Press; Peter Bialobrzeski, Njemačka, fotograf, Laif; Olivier Culmann, Francuska, fotograf, Tendance Floue; Erin Elder, Kanada, menadžer digitalnih medija, The Globe and Mail; Per Folkver, Danska, glavni urednik fotografije, Politiken ; David Friend, SAD, urednik za kreativni razvoj, Vanity Fair; Ayperi Karabuda Ecer, Švedska/Turska, potpredsednik za fotografiju, Reuters; Volker Lensch, Njemačka, šef odeljenja za fotografiju, Stern; Ricardo Mazalan, Argentina, fotograf, The Associated Press; Arianna Rinaldo, Italija, urednica fotografije, La Repubblica delle Donne i OjodePez; Sujong Song, Južna Koreja, freelance urednik fotografije.
Sekretarijat:
Daphné Anglès, Francuska/SAD, koordinator za sliku, Evropa, The New York Times
Stephen Mayes, UK, urednik i menadžer VII Foto agencija
Fotografije Ko de Krojf / Hollandse Hoogte
-------------------------------------------------------------------------
Za više informacija o programu i izložbi 'World Press Photo 09' kontaktirajte nas putem e-mail adrese djana@media.ba ili telefona 033.715.840.