Nekoliko velikih medijskih kompanija blokirale pristup ChatGPT-u

Nekoliko velikih medijskih kompanija blokirale pristup ChatGPT-u

Nekoliko velikih medijskih kompanija blokirale pristup ChatGPT-u

Novinske organizacije u hladnom ratu protiv umjetne inteligencije.

foto: Unsplash

Neke od najvećih svjetskih redakcija su aktivno poduzele mjere kako bi zaštitile svoj sadržaj od ChatGPT-a  - revolucionarnog chat bota umjetne inteligencije (artificial intelligence AI) koji se, kako piše CNN, smatra potencijalnim agresorom za industriju vijesti.

Mnogo redakcija nedavno je na svoje web stranice ubacilo kod kojim se blokira OpenAI-jev web pretraživač GPTBot da skenira njihove platforme u potrazi za sadržajem. Istraživački novinar Ariel Bogle iz Guardiana izvijestio je prošle sedmice da su CNN, The New York Times i Reuters blokirali GPTBot. Pored nabrojanih, još nekoliko novinskih i medijskih divova su takođe poduzeli ovaj korak, uključujući između ostalih Disney, Bloomberg, The Washington Post, The Atlantic, Axios, Insider, ABC News, ESPN i Gothamist. Izdavači poput Condé Nasta, Hearsta i Vox Media takođe su poduzeli mjeru odbrane.

Ipak, kako piše reporter CNN-a Oliver Darcy, nijedan od medija koji je poduzeo mjeru blokiranja GPTBota nije odgovorio na zahtjev za komentar u vezi sa tim.

Danielle Coffey, predsjednica i izvršna direktorica News Media Alliance, rekla je u razgovoru sa Darcyjem u ponedjeljak da su novinske organizacije uznemirene tehnologijom koja brzo napreduje. Coffey je istakla da News Media Alliance, koja predstavlja blizu 2.000 izdavača u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD), vjeruje da su redakcije "na čvrstom pravnom osnovu kada je riječ o zaštiti autorskih prava". Takođe, navodi se i da redakcije strahuju od toga kako bi kompanije poput OpenAI mogle dodatno upropastiti ionako posrnuli sektor vijesti.

"Primjećujem pojačan osjećaj hitnosti kada je u pitanju rješavanje upotrebe i zloupotrebe našeg sadržaja", kazala je Coffey, dodajući između ostalog da joj je jedan izdavač rekao da to predstavlja egzistencijalnu prijetnju medijima.

CNN piše i da ostaje da se vidi šta će tačno medijski giganti dalje raditi po tom pitanju, kao i da još nije poduzeta nikakva ozbiljna akcija protiv OpenAI. No, u CNN-ovom tekstu se spominje i predsjednik i viši izvršni direktor IAC-a, američke kompanije koja posjeduje brendove u 100 zemalja, većinom medije, Barry Diller za koga se navodi da je vjerovatno otišao najdalje u mjerama protiv AI, te da je zauzeo izuzetno agresivan stav i signalizovao tužbu. New York Times navodno, prema pisanju CNN-a, takođe vaga da li da tuži OpenAI, dok je Associated Press, navodi CNN, krenuo drugim putem te sklopio vlastiti ugovor o licenciranju s AI ne ističući uslove ugovora.

Ako se problem ne riješi, naglašava CNN, izdavačkoj industriji bi mogla biti nanesena ogromna šteta koja bi ugrozila informacijsko okruženje u SAD-u i cijelom svijetu još više nego što je sada.

"Nije teško zamisliti kako bi AI botovi integrisani u pretraživanje, aplikacije i sada sveprisutne pametne uređaje mogli mnoge redakcije izbaciti iz poslovanja, ironično čineći to korištenjem samih informacija koje su izvukli iz tih redakcija", piše reporter CNN-a u svom tekstu ističući da bi dezinformacije mogle prenositi "zbunjeni botovi koji se hrane lošim informacijama".

"Ako ne ostane ništa kvalitetno čime bismo se hranili, onda ćemo svi završiti s vrlo mračnom budućnošću", kazala je Coffey.

Iako su ulozi veliki, velika većina novinskih organizacija za sada odbija da se javno pozabavi ovim pitanjem, piše CNN, a umjesto toga se odlučuju da diskretno zaključaju svoj sadržaj dok se ne osmisli konkretniji plan borbe.

Izvor: CNN

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.